חברת "ביטוח ישיר" יצאה ביוזמה חדשה, המאפשרת שירות החלפת גלגל בחינם לנשים בלבד. ארגוני הנשים זעמו ובית המשפט קבע כי מדובר על באפליה על בסיס מגדרי. שירה מרגלית, בעלת האתר 'סלונה', התייחסה היום (רביעי) לסוגיה, בתכנית של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM.



"זו הייתה תביעה ייצוגית, כשהשופט הבהיר בה שמדובר בפרסומת שיוצרת אפליה מגדרית", הסבירה מרגלית. "גם אני החלפתי גלגל פעם לבד. זה נכון שיש רגע קשה בבורג הראשון, אבל ברגע שאת מצליחה את הראשון את תצליחי גם את השאר".



ענת דוידוב התייחסה לפרסומות שקיימות היום, המפלות נשים: "מלבד השירות בחינם לנשים שביטוח ישיר, שלחו לי הבוקר פרסומת על מערכת אוטונומית שעוזרת להחנות את הרכב לבד ומופנית באופן ישיר למין הנשי. יש הרבה מאוד פרסומות שכאלה וזה גועל נפש".



 


"האפליה המגדרית נמשכת גם בכניסה חינם לנשים במועדונים", ציינה בעלת אתר "סלונה". "בעיני היא חמורה עוד יותר ונובעת מתוך רצון להכניס נשים צעירות למועדון, על מנת שימשכו את הגברים הצעירים ממניעים לא ראויים. בתור פרסומאית לשעבר, אני מניחה שיצירת מחלוקת בפרסומת לביטוח רכב היא לא רעה ליחסי הציבור, אך לא נראה לי שחשבו שם על המשמעות ארוכת הטווח. זה גימיק שיווקי נחמד ובאופן אישי לא נעלבתי, אך אין הצדקה לעשות דבר שכזה. בעידן של היום יש שאיפה לשוויון, ולכן צריך להחמיר בפרסומות ולא ללכת לפינות הללו".

ינון מגל תהה: "אם יש עניין אמיתי לכך שנשים מתקשות להחליף גלגל יותר מגברים, אז למה שזה לא יבוא לידי ביטוי גם בפרסומת לביטוח הרכב? זה הגיע מתוך מטרה להקל על הנשים בסופו של דבר".

"התביעה היא למראית העין", סיכמה מרגלית, "התביעה נוצרה כדי להבהיר שאין הבדל בין נשים לגברים, ייתכן שיהיו נשים שיהיה להן קשה להחליף גלגל, אך אני מכירה גם המון גברים שמסרבים להחליף גלגל. אנשים מפונקים היום ורוצים אפליקציה בתשלום שתאפשר להם את השירות הזה. אני יכולה לשתף שבניגוד לנורמה הרווחת, בבית הפרטי שלי אני הטכנאית".