“ישנם כיום למעלה מ־250 אלף חוסכים בקביעות במסלולי מפתח דיסקונט ורואים מגמת עלייה". כך אומר רוני פלד, מנהל אגף השיווק, הפרסום וחוויית הלקוח בבנק דיסקונט. להערכתו צפוייה האצה במגמת הגידול, החל מפברואר, כאשר גם מחזיקי כרטיס לאומי קארד, שיונפק על ידי בנק דיסקונט, יהיו זכאים למפתח דיסקונט. כיום זכאים להטבות של מפתח דיסקונט רק מחזיקי כרטיסי ויזה ודיינרס, שהונפקו על ידי הבנק.



“מפתח דיסקונט הוא למעשה מועדון הלקוחות של הבנק", מציין פלד, שהיה מיוזמי המועדון הייחודי לפני כשמונה שנים. “כאשר יצאנו עם מפתח דיסקונט היינו מועדון הלקוחות הראשון מבין הבנקים. עד אז היו מועדונים של חברות אשראי בלבד".



מה עמד מאחורי המחשבה של מפתח דיסקונט?


פלד: “רצינו להקים מועדון לקוחות מתוך מחשבה עתידית שהבנקים יאלצו להיפרד מחברות כרטיסי האשראי שלהם. הרעיון היה שכל לקוחות הבנק יהנו מהטבות ייחודיות".



פלד מציין שמפתח דיסקונט החזיק עם השקתו בשורת של הטבות ייחודיות. “מי שהחזיק במפתח דיסקונט יכול היה להצטרף לתוכנית חיסכון ייחודית", הוא מסביר.



למחזיקי מפתח דיסקונט מוצעים שלושה מסלולי חיסכון. הראשון הוא לחיסכון של כספי ההנחות שניתנים לרוכשים באמצעות מפתח דיסקונט בכמאה רשתות. “כל ההנחות נשאבות לתוכנית החיסכון. זה יכול להיות חמישה שקלים וגם מאה שקל. כלכ הנחה נזרקת לתוכנית החיסכון בעת חיוב כרטיס האשראי", מסביר פלד. “אתה חוסך בלי להרגיש".



במסגרת המסלול השני, בפעולות בכרטיס האשראי, מעגלים את סכום החיוב כלפי מעלה. פלד: “למשל, אם קנית ב־81 שקלים, תחויב ב־90 שקל ותשעת השקלים הנוספים נזרקים לתוכנית החיסכון.  העיקרון הוא שבכל פעם שאתה קונה משהו - אתה גם חוסך משהו" (עם זאת, הוחלט שהעיגול כלפי מעלה יהיה בסכום עסקה של למעלה מ־30 שקל).



המסלול השלישי מציע למחזיקי מפתח דיסקונט אפשרות לקחת מחשבון העו"ש שלהם לחיסכון, במידה והם לא מגיעים לסכום מסויים שנקבע על ידי בעל הכרטיס. “אתה קובע, למשל, סכום של 300, 500, או 1,000 שקל, ואם לא מגיעים לסכום החודשי הזה בעסקאות בכרטיס אשראי - אז לוקחים מחשבון העו"ש שלך כדי להגיע לסכום החיסכון שקבעת", מסביר פלד. “כך, בחודשים בהם אתה צריך להוציא הרבה כסף – יש הרבה הנחות והרבה עיגולים ואז הסכום המשלים יהיה קטן יותר ויילקח פחות כסף מהעו"ש. בחודש ללא הרבה פעילויות, אפשר להשתמש ביותר כסף מהעו"ש לחיסכון".



מהם סכומי החיסכון שמחזיקי מפתח דיסקונט צברו?


“יש כאלה שהגיעו לסכומי חיסכון של יותר מרבע מיליון שקל בתוכנית חיסכון ל־15 שנים עם תחנות יציאה. אנשים מופתעים לעתים כאשר פתאום הם רואים שהצטברו להם סכומי כסף גבוהים בחיסכון. ישנם כאלה שקונים בחיסכון שהצטבר רכב, או נוסעים לחו"ל".



ומה קורה אם פורעים את כספי החיסכון עוד לפני תחנת היציאה המתוכננת?


“תחנות היציאה הן לשלוש, חמש, שמונה ו־15 שנים. תמיד ניתן לפרוע את הכסף ואם זה לא בתחנת היציאה - הפירעון יהיה ללא ריבית".



מה היקף סכומי הצבירה בתוכניות החיסכון במפתח דיסקונט?


“במהלך שמונה השנים מאז שיצאנו עם מפתח דיסקונט, נצברו למעלה משני מיליארד שקל. כיום יש כ־450 מיליון שקל".



מה הייתה המטרה של מסלולי החיסכון?"


“רצינו לשמר את החיסכון. יש בזה גם ערך סוציאלי. גם רצינו לייצר קשר בלתי אמצעי וישיר עם הלקוחות ולא רק דרך חברת האשראי".



פלד מציין שכיום ישנם קרוב למיליון מחזיקים במפתח דיסקונט, ולהערכתו מספרם ימשיך לטפס. “יש לנו הסכמים עם למעלה מ־100 רשתות במגוון ענפים במשק, שמעניקות הנחה אוטומטית לכל מי שמשתמש בכרטיס האשראי שלנו", מציין עוד פלד. ההטבה הייחודית של מפתח דיסקונט הוא בהסכם המאפשר למחזיקי הכרטיס חניה חינם ב־14 חניונים מרכזיים, בין השעות 16:00 עד 8:00 ביום שלמחרת ובסופי שבוע - מיום חמישי בשעה 16:00 עד ראשון ב־8:00. פלד מבהיר שגם ימי חול המועד נכללים בהסדר עם החניונים.



על רקע מצוקת החניה הקשה והשתוללות המחירים בחניונים באזורים מרכזיים בערים, החנייה ללא תשלום הפכה לאטרקטיבית ביותר מבין ההטבות שמעניק כרטיס מפתח דיסקונט. “כ־30 אלף חונים בחינם בחניונים בכל חודש ולמעלה מ־300 אלף בשנה", מציין פלד. “מעבירים את מפתח דיסקונט בכניסה והשער נפתח אוטומטית. זו הטבה ייחודית שאף חברה אחרת לא הצליחה לחקות אותה".



בעידן שבו עם ישראל יוצא בהמוניו לחו"ל והתורים מתארכים בהמתנה לצ'ק אין, מתכוונים במפתח דיסקונט להציע הטבה מיוחדת של “מסלול ירוק" בנתב"ג. “תוך עשר דקות מההגעה לנתב"ג כבר אפשר יהיה להיות בדיוטי פרי", אומר פלד. “כיום משלמים על השירות הזה כ־140 דולר לזוג ובמסלול שנציע ישלמו הרבה פחות. יש לנו כל הזמן מחשבות להטבות מאוד ייחודיות, שיוצרות ערך מוסף למפתח דיסקונט".



ומה הרווח שלכם מההטבות?


“גם הלקוח מרוויח וגם הבנק מרוויח מהשימוש בכרטיס. הייחוד הגדול שלנו הוא בהחזרת ערך החיסכון למודעות. תרבות הצריכה ממשיכה להתפתח ובשל ריביות נמוכות בשנים האחרונות ערך החיסכון ירד ואנחנו מחזירים אותו למודעות, כשהלקוח לא מרגיש".