מחלקת הביטחון בבנק מזרחי טפחות חשפה באחרונה ניסיון עוקץ בהיקף של עשרות אלפי שקלים, תוך ניסיון לעקוף את מערכת הבקרה בבנק, כך נודע ל"מעריב־השבוע". לסניף בר אילן של הבנק הגיעה שיחת טלפון, והמטלפן הזדהה כבכיר בלשכת המנכ"ל אלדד פרשר וסיפר שפרשר מבקש להקצות עבור יו"ר הדירקטוריון משה וידמן עשרות אלפי שקלים לצורך הוצאות נסיעה לחו"ל.



הוא ביקש לקבל את הכסף במזומן. לאחר בירור בלשכת המנכ"ל, הבינו אנשי הבנק עד מהרה שמשהו אינו כשורה, הן משום שמנכ"ל הבנק אינו דואג להוצאות הנסיעה של יו"ר הדירקטוריון והן מפני שלא מקובל להתקשר לסניף, גם כשמדובר בנסיעה דחופה. זאת ועוד, לא נהוג לקבל הוצאות נסיעה במזומן.



פרשר. בבנק הופתעו מחוסר התחכום. צילום: רוני שוצר, פלאש 90
פרשר. בבנק הופתעו מחוסר התחכום. צילום: רוני שוצר, פלאש 90



בעקבות כך נמסר המידע למחלקת הביטחון בבנק. כדי להפיל בפח את המטלפן, הודיעו לו מטעם הבנק שהבקשה התקבלה ושיגיע לקבל את הכסף בשעה מסוימת, ובד בבד עודכנה המשטרה על כך.



ואכן, בשעה היעודה הגיע לסניף נהג מונית וביקש את מעטפת המזומנים. הוא נעצר מיד, אך לאחר תשאול התברר שהמטלפן אינו נהג המונית, ושהלה שימש כ"קוף" עבור מי שהיה המוח מאחורי ניסיון העוקץ. כעת נעשים ניסיונות לאיתור אדם זה. בבנק מזרחי טפחות הופתעו במיוחד מחוסר התחכום בניסיון העוקץ המדובר.



בבנק סירבו להתייחס לידיעה.