הנהלת בנק דיסקונט, בראשות המנכ”לית לילך טופילסקי אשר, חשפה השבוע את תנאי הפרישה המוקדמת שהיא מציעה ל־200 מעובדי הבנק. מפרטי התוכנית שהגיעו לידי “מעריב־השבוע” עולה שעלות הפרישה הכוללת תסתכם ב־230 מיליון שקל, כלומר יותר ממיליון שקל לעובד, ומשקפת פיצוי של 260% לעובד, המקובל גם בבנקים אחרים. במקרים חריגים שיעור הפיצוי עשוי להגיע ל־275%. התוכנית מותאמת לעובדים בני 50 עד 65 בכל ותק, והיא תישאר בתוקף עד סוף נובמבר הקרוב, שהוא המועד האחרון לפרסום דוחות הבנק לרבעון השלישי של 2018.



“התוכנית נבנתה בקפידה מתוך אחריות לעובדי הבנק, והיא מביאה לידי ביטוי את רוח דיסקונט ומשקפת את ערך המחויבות שלנו ללקוח החיצוני והפנימי כאחד ופותחת דלת להזדמנויות חדשות”, כתבה יפית גריאני, סמנכ”ל משאבי האנוש והנכסים בפנייה לעובדים העומדים בפני פרישה. היא הוסיפה בנימה אישית: “אני פונה אליך מתוך הערכה רבה לעבודתך בבנק. עם זאת, ההצעה מועדפת וחשוב שתכיר את התוכנית ואת רכיביה, כדי לקבל החלטות נבונות לעתיד”.



מנכ"לית בנק דיסקונט - לילך אשר טופילסקי. צילום: רון קדמי
מנכ"לית בנק דיסקונט - לילך אשר טופילסקי. צילום: רון קדמי



היעד - פרישת 500 עובדים



על פי המוצע, המשכורת הקובעת לצורך פיצויים תעודכן בתוספת ותק של 0.7% בגין שנת 2018. לפורשים יוצע מענק פיצויים חד־פעמי של 50 אלף שקל ברוטו לבעלי שכר של עד 20 אלף שקל ברוטו, וכן יוצעו פיצויים מוגדלים בשיעור 100% מעבר לשכר הקובע לפיצויים. לבני 50־61 תגדל התוספת ל־160% מהמשכורת לפיצויים. עם זאת, לבני 61־65 תופחת תוספת הפיצויים ל־70% מהמשכורת לפיצויים. הפורשים יזכו למענקי יובלות שטרם שולמו, בהתאם לכללים המקובלים.



לעובדים עד גיל 60 שיבחרו במסלול קצבתי ישלם הבנק קצבה חודשית שתוצמד למדד +2.5%. לאחר גיל 60 תשולם הקצבה באמצעות חברת הביטוח הפניקס, לפי תנאי הפוליסה. פורשים מעל גיל 50 בעלי ותק של 15 שנים יוכלו לבחור בין קבלת סכום הוני (חד־פעמי) במועד הפרישה לבין קבלת קצבה חודשית למשך כל ימי חייהם. הדבר ייעשה כפוף לאישור רשות המסים, המאפשרת לעובדים בפרישה מוקדמת להמיר מענקים הוניים בתשלומי קצבה חודשית.


כדי לסייע לעובדים שכר הבנק את שירותי חברת הייעוץ הפנסיוני בנפיט שתציע להם סיוע והדרכה מקצועית לצורך קבלת ההחלטות. בבנק מדגישים שתוכנית הפרישה מוגבלת בזמן ובתקציב ושלבנק שמורה הזכות לסרב למי מהעובדים באוכלוסייה הרלוונטית או להפסיקה בכל עת.



דיסקונט מציע את תוכנית הפרישה המוקדמת במסגרת מאמציו לייעל את הבנק. התוכנית הראשונה הוצעה באמצע 2016 וזו הייתה תוכנית יומרנית שבמסגרתה הוצב יעד פרישה של 500 עובדים בעלות של כחצי מיליארד שקל. התוכנית הנוכחית צנועה יחסית במספר היעד של העובדים. הבנק יכול להרשות לעצמו להפעילה, בין השאר בזכות עודפי ההון שמהם הם נהנה. עודפים אלה אף אפשרו לו לרכוש את השליטה בבנק דקסיה תמורת 670 מיליון שקל ולהתחיל החל מהרבעון הראשון של 2018 בחלוקת דיווידנד במזומן.