לאחר שראש הממשלה ושר האוצר המליצו על מינויו, פרופסור אמיר ירון צפוי להחליף את קרנית פלוג כנגיד בנק ישראל וכעת יהיה עליו לעבור את ועדת גולדברג והחלטת הממשלה. ירון, איש האקדמיה התגורר בארצות הברית ב-20 הנשים האחרונות ומשמש כיום כמרצה לבנקאות ולפיננסים בבית הספר וורטון למינהל עסקים. פרופסור צבי אקשטיין, לשעבר המשנה לנגיד בנק ישראל, שמכיר היטב את פרופ' ירון סיפר היום (שלישי) ב-103FM על האיש. "אמיר הוא ישראלי שלמד באוניברסיטת תל אביב, שירת כקצין חמש שנים כיועץ הכספי לרמטכ"ל וסיים דוקטורט באוניברסיטת שיקגו. הוא התמקד במאקרו-כלכלה, מימון ועוד. אמיר הוא גם חוקר מעולה ופרופסור באוניברסיטת פנסילבניה בבית הספר למנהל עסקים הראשון בעולם".
על הקשרים הבינלאומיים הטובים של אמיר שיוכלו לסייע לו לתפקידו, השיב: "תמיד חשוב לו להיות להכיר את הנושאים העומדים על הפרק במאקרו-כלכלה. עם כל השינויים הטכנולוגיים, הסיכונים והסיכויים של היום, זה חשוב ליציבות פיננסית". כשנשאל על חוסר הניסיון של ירון בניהול, השיב: "אמיר מכיר את תחום מערכת הבנקאות ואת המערכת הפיננסית. ביניהם את שוק מטבע החוץ, שוק ההון, המניות והחובות. זו הליגה המובילה את העולם. אני הגעתי לבנק ישראל היישר מהאקדמיה ללא ניסיון ניהול כמו רבים אחרים ואני מעריך שברגע שאתה מכיר את החומר, יכולת הניהול וההובלה של הצוותים לרפורמות מועילות למשק לתחרותיות וליציבות היא גדולה מאוד. זה הוכח בעבר".

נתניהו וכחלון בהכרזה על המינוי. צילום: מרק ישראל סלם
על המדיניות המוניטארית של נגידת קרנית פלוג היוצאת, ציין: "אני חושב שההחלטה לא להעלות את הריבית היא נכונה. המדיניות המוניטארית עוסקת סביב יציבות מחירים ותמיכה ביציבות המערכת הפיננסית וצמיחת המשק. למעשה מדינת ישראל נמצאת בדומה למדינות אחרות במדיניות של ריבית אפס. האתגר הגדול של בנק ישראל בשנים הבאות היא איך יוצאים משם וחוזרים לנורמליות. זה יהיה תהליך ארוך, באירופה ובארצות הברית הוא כבר נמשך באריכות. ההשפעה של שני המהלכים הללו משפיעים גם על מדינת ישראל. ישראל היא כלכלה טובה עם צמיחה, תעסוקה גבוהה ואבטלה נמוכה אך אנחנו סובלים מאינפלציה גבוהה. היעד המקובל על המדינות המפותחות בעולם הוא שני אחוזים. כשאנחנו נמצאים באינפלציה סביב האחוז ופחות מזה ושער החליפין שלנו נמוך ומקשה על ענף הייצוא זה מורכב".

על התחזקות השקל, שמקשה על היצואנים, הוסיף: "לפי השקל החזק הריבית הייתה צריכה לרדת יותר אך היא לא יכולה לרדת מתחת לאפס בקלות כזו ולכן המדיניות של פלוג הייתה נכונה. אני מעריך שאמיר ירון ימשיך את מדיניות זו וישפר את מה שנדרש לשיפור. בנק ישראל עובד קשה מאוד יחד עם הממשלה לשפר את היעילות של המערכת הפיננסית, תוך שמירה על יציבות. זה חשוב להעלות את התחרותיות תוך שמירה על היציבות. לראש הממשלה ושר האוצר לא היו חילוקי דעות עם קרנית פלוג. אני מקווה שתחת הנהגתו של ירון, הוא יוכל למצוא דרך טובה לניהול המערכת הפיננסית בצורה שתתאים ליעדים של ראש הממשלה ושר האוצר".