ברבעון הרביעי של שנת 2014 מחירי הדירות עלו ב-5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וב-1.1% לעומת הרבעון הקודם. במקביל, נרשמה עליה משמעותית במספר העסקאות שבוצעו, כ-28,000, עליה של 22% לעומת הרבעון הקודם. העליה מוסברת בביטול תכניות מע"מ אפס.
 
יש לציין שהשמאי הראשי רק בודק את מחירם של דירות של ארבע חדרים "סטנדרטיות". השמאי הראשי מעריך שדירות של ארבע חדרים הן הדרך הטובה ביותר לבחון את מחיר הדירות, "שכן דירות של בנות חמישה חדרים ומעלה, הן בשל ריבוי שטחי הצמדה כגון גגות וחצרות והן בשל השוֹנוּת ברמת הבניה של דירות אלה, שחלקן בנויות ברמת גמר גבוהה מאוד. ניתוח מגמות התפתחות מחירים בדירות אלה עלול להקטין את רמת המובהקות של התוצאה או להטות אותה. גם דירות קטנות בנות שלושה חדרים ומטה לא נסקרו, שכן קיים בהן מיעוט יחסי של עסקאות במרבית הערים וקיימת שונות רבה במאפייניהן (שונות בנתון "שטח ממוצע לחדר" וכן גורמי שוליות משמעותיים), אשר מביאה לסטיית תקן רחבה במחירן. נמצא, כי דירות בנות ארבעה חדרים בבניה רוויה הן המוצר השכיח בשוק הדירות העירוני הכללי, לגביו קיימת שונות נמוכה יחסית, וסקירת מאות עסקאות מאפשרת זיהוי מספק של ההשתנות במחיר. לפיכך, דירות אלה נבחרו לשמש כאינדיקטור לרמת ההשתנות הכללית בשוק הדירות".
 
הממצאים של השמאי הראשי מראים שפרט למחיר הדירות בתל אביב, שהיה ללא שינוי יחסית לרבעון המקביל בשנת 2013, מחירם הממוצע של הדירות עלה בכל הישובים שסקרו ואילו יחסית לרבעון השלישי המחירים ירדו בשלושה ישובים, בשניים היו ללא שינוי ובשאר נרשמו עליות.
 
הישוב בו נרשם העליה הגבוה ביותר במחיר הדירות, היה באר שבע עליה של 5% ל-897,000 שקלים, במקום השני חיפה, לאחר מכן הרצליה וראשל"צ עם עליה של 3% למחיר דירה ממוצעת. בירושלים מחיר דירה ממוצעת ירד ב-3% ל-1.88 מיליון ובתל אביב עליה של 1% ל- 2.73 מיליון שקל.