בשטח מטרופולין תל אביב, הכולל גם את אזור השרון, נבנים כיום מיליון מ"ר של משרדים. שטחי המשרדים שכבר קיימים במרכז הם 3.6 מיליון מ"ר. האם אנחנו בדרך למשבר חמור של עודף היצע בשטחי משרדים? כך לפחות סבורים חלק מהעוסקים בענף. 

אייל וויסמן, סמנכ"ל השיווק של חברת "אושירה", המתמחה בבניית מגדלי משרדים ושטחים מסחריים, דווקא חושב אחרת. הוא לא סותר את המספרים, אך לדעתו שילוב של גידול בצמיחה הכלכלית, בואן של חברות זרות לישראל , הימצאותם של בנייני משרדים ישנים והמשרדים בבתי מגורים יספגו את העודפים.

למעריב הוא הוסיף ואמר: "אנחנו בונים מתחם של שלושה מגדלי משרדים בשטח כולל של 60 אלף מ"ר - שני מגדלים בני שבע קומות כל אחד והשלישי בן 14 קומות. בנוסף המתחם יכלול מרכז מסחרי ומרכז בילוי שיכלול כ 19 בתי קולנוע ושוק אוכל".

אני מעריך את האופטימיות שלך אך אני לא מבין על מה היא מתבססת. לפי בדיקות שלי, ללא צמיחה שנתית ממוצעת של כ-5%, הביקוש למשרדים לא יוכל לספוג את העודפים.
"אני לא סבור  שיהיו עודפים. ראשית לא כל המיליון מ"ר כבר בבניה. חלקם עדיין בשלב התכנון. אך אני לא מאמין שיהיו עודפים גם אם הצמיחה לא תגיע ל-5% לשנה. שים לב שיש הרבה בניני משרדים ישנים שלא מתאימים למציאות העסקית ובעיקר לטכנולוגיות התקשורת המודרנית. זאת ועוד, באזור המטרופוליטני של תל אביב יש כ-300 אלף  מ"ר של דירות מגורים שמתפקדות כמשרדים. יש לחץ של העיריות לפינוי משרדים ממרכזי הערים כדי להגדיל את ההיצע של דירות. אני מאמין שהמדיניות של הממשלה להגדיל את היצע הדירות כדי להוזיל מחירים תגדיל מאוד את הלחץ להוציא את העסקים מדירות מגורים. יש לקחת בחשבון שרוב המשרדים הללו מצויים במרכז העיר תל אביב, שם המחסור לדירות הוא האקוטי ביותר. אני גם מאמין שמשרדים שממוקמים בבניני משרדים ישנים יעברו לבניינים חדשים".
לדבריו, יש גם את עניין המיקום והנגישות התחבורתית. "הפרויקט שלנו בכפר סבא ממוקם עם נגישות מצויינת ולמיקום עם נגישות יש ביקוש גבוה במיוחד בעידן שבו הניידות היא אחד המאפיינים של עולם העסקים".