בישיבה שלשום בלשכת שר האוצר משה כחלון נחשפה תוכנית האוצר להורדת מחירי הדיור ובמרכזה ההצעות למיסוי שוק הנדל"ן.
ל"מעריב סופהשבוע" נודע שבין ההצעות הבולטות שכחלון תומך בה היא מתן אפשרות לקוני דירות לנצל את ההפרשות השוטפות לקרנות ההשתלמות (הפטורות ממס) כמקור למימון תשלומי המשכנתה. התשלום השוטף יבוא על חשבון משיכה חד פעמית של הקרן לאחר שש שנים. 
בישיבה חשף ערן ניצן, סגן הממונה על התקציבים לענייני נדל"ן,  את הצעותיו לפתרון המשבר. בדיון נכחו בין השאר המנכ"לית היוצאת יעל אנדורן, המנכ"ל הנכנס שי באב"ד, מנהל רשות המיסים משה אשר, הסגן לעניינים מקצועיים ערן יעקב ויו"ר מטה הדיור אביגדור יצחקי , שבתפקידו ישמש כאחראי על מנהל מקרקעי ישראל ומנהל הדיור.

אחד הנושאים שכבר נחשפו בתקשורת היה הגדלת מס הרכישה. ניצן הציע להטיל מס מוגדל של 10%-15% על קוני דירות להשקעה . המס המרבי כיום על דירות יוקרה עומד על 10%.
בישיבה נדונה סוגיית ביטול הפטור ממס למשכירי דירות  בסכום של עד 5,000 שקל בחודש, אבל נטען שההצעה במתכונתה הנוכחית אינה מעשית. עם זאת הומלץ לצמצם את הפטור ולהעניקו רק לבעלי דירות המתחייבים להשכיר את הדירה לפחות לשלוש שנים. מנהל רשות המיסים אשר וסגנו יעקב טענו  שאין אפשרות מעשית לעקוב אחרי משכירי דירות ולכן גם הצעת המיסוי אינה מעשית.
עוד סוכם לקדם את חוק השכירות (הקפאת שכר הדירה לשלוש שנים) ולהכינו לאישור הממשלה לקראת ישיבתה ביום שלישי.
יצחקי נכנס השבוע לתפקידו לאחר שזוכה מאישום בסיוע להעלמת מס. בסיום הפרשה שנמשכה שמונה שנים וחצי, קבעה השופטת שמדובר באדם הגון שהתנהג ללא כחל וסרק ושבמקום להאשים אותו היה צריך להאשים את שומרי הסף שלא עשו את עבודתם נאמנה. 
בימים הקרובים תוגש תוכנית הנדל"ן המקיפה שיצחקי גיבש בגיבוי כחלון, הכוללת בין השאר סבסוד הקרקעות באזורי הביקוש בשיטת "מחיר למשתכן" (ללא מכרז). לזכאי הדיור הציבורי ייבנו  מדי שנה 700 דירות חדשות. כמו כן, יורחב שיווק הקרקע באמצעות חברות הנדל"ן העירוניות והממשלתיות ("דירה להשכיר").
 עוד מוצע להגדיל את ההיצע הדירות באמצעות פינוי משרדים הפועלים מדירות מגורים, הפשרה מואצת של קרקעות חקלאיות, טיפול ב"דירות הרפאים" של תושבי חוץ (באמצעות היטלים מיוחדים) והסרת חסמים.