אחד מיזמי הנדל"ן המובילים של ישראל, שלמה גרופמן, מייסד ויו"ר קרן פייר, תקף בחריפות את מדיניות שר האוצר בנושא הנדל"ן ואמר: "חבל מאוד שמאה הימים הראשונים של שר האוצר משה כחלון עוסקים בעיקר ביצירת פאניקה מטורפת בשוק הנדל"ן, שמתבטאת במכירות בהיקפים גדולים, מה שמביא לדילול מלאי הדירות הקטן ממילא ותחושה שהממשלה לא יודעת מה היא רוצה לעשות ובהתאם להתנהגות השוק, משנה תאריכים להחלת המס, ובכך לא רק שלא עוזרת לזוגות צעירים, אלא ההיפך הוא הנכון".
גרופמן הוסיף ואמר: "אני מאוכזב בצורה שקשה לתאר מהצעדים שכבר נעשו ובעיקר מהשינוי המוזר בכל הקשור להחלת מס רכישה. לא העלאת מס הרכישה ולא הצעדים האחרים שכבר הצביעו עליהם כמו העברת מנהל מקרקעי ישראל ואגף התכנון, אין בהם משום התחלה חדשה של פתרון לזוגות הצעירים. להיפך". 
כתוצאה מהעלאת מס רכישה, התייקר באופן משמעותי שכר הדירה, שאותו משלמים הזוגות הצעירים, שכיום לא יכולים לרכוש דירה, סטודנטים ואחרים", תקף גרופמן והוסיף כי "קשה גם להבין ואפילו מצערת הנקמנות במשקיעים הזרים. לא ברור מדוע במדינה שהציונות היא לנגד עינינו, מביאים לכך שמשקיעים יהודים מארצות תבל ישלמו את מס הרכישה הגבוה כבר מהדירה הראשונה. זוהי אפליה הפוגעת בערכי הציונות בראש ובראשונה, שתמנע מרבים שחשבו להגיע לישראל ולרכוש דירה- מלעשות זאת".