כונס הנכסים הזמני של יזמית הנדל"ן ענבל אור, עו"ד איתן ארז, לא עוצר את מלחמתו לפירוק נכסיה. לאחר שהגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לקבל את תכשיטיה של אור ועוד כ-63 אלף דולרים ששולמו בגינם כביכול, העביר היום (שני) בשעות הצהריים עו"ד ארז לבית המשפט שתי בקשות נוספות.
 
בקשה אחת מורה לאחיה של אור, חיים קריאף אור, לכסות את חובו לחברותיה של אור, בסכום העולה על 324 אלף. זאת ללא התעסקות בכרטסת נוספת הרשומה על שמו. כמו כן, חייב עו"ד ארז את יזמית הנדל"ן להשיב לידיו המחאות שנטלה אחרי החלטת בית המשפט על הקפאת הליכים, השייכות לנושים שונים, מהחשש שמא תנסה לפרוע אותן במקומות שונים, לרבות במשרדים לניכיון שיקים.
 
בהתייחס לבקשה בעניין אחיה של אור, מציין עו"ד ארז כי על שמו של חיים קריאף אור, אחיה של יזמית הנדל"ן, פתוחות מספר כרטסות בחברות שונות. אחת מהן נסגרה, לדבריו, על ידי רואה חשבון באופן מעורר תהיות. בכרטסת היתה רשומה הלוואה שנטל האח בסכום העולה על 160 אלף שקלים, וכן קיימות שתי כרטסות נוספות על שמו שבהן רשומות הלוואות בסכום כולל העולה על 324 אלף שקלים.

ענבל אור. צילום: פלאש 90
ענבל אור. צילום: פלאש 90

 

לסגור את החוב


עו"ד ארז ביקש מבית המשפט לחייב את חיים קריאף אור לסגור את חובו לאלתר, לנוכח מצבה של החברה וההחלטה למנות מפרק זמני לנכסיה. בבקשה המתייחסת לקריאף אור, מציין עו"ד ארז כי לאחר שנקבע מצב של הקפאת הליכים, נטלה אור ממשרדה תיקייה שהכילה עשרות המחאות של רוכשים כביכול, וחרף התחייבותה להשיב אותה לבעליהן ועל אף פניות אליה ואל עורך דין מטעמה להשיב את ההמחאות – אור טרם עשתה זאת ועולה חשש כי תנסה לפרוע אותן בדרכים אחרות. עו"ד ארז מציין כי בינתיים פנו אל משרדו לא מעט רוכשים בעלי המחאות וטענו כי אור פנתה אל משרדים לניכיון שיקים כדי לפרוע את ההמחאות האמורות.

כזכור, בנק מזרחי טפחות, בתיאום עם איתן ארז, המפרק של עסקי ענבל אור, ביקש לממש ארבע דירות בגבעתיים וברמת גן שבבעלות אשת העסקים בשווי הנאמד בכ־10 מיליון שקל. הדירות משועבדות לטובת הבנק, ועל פי ההערכות הכסף מתמורת המימוש יכסה את המשכנתאות שניתנו, והיתרה תועבר, בתיאום עם המפרק, לקופת הפירוק. הבקשה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי, כוללת דירות ברחובות ריינס והל"ה בגבעתיים, וכן דירות ברחוב נווה יהושע ובן אליעזר ברמת גן.