"אני לא נוכלת. יש לי מספיק נכסים כדי שכולכם תקבלו כסף בחזרה", אמרה הערב (ראשון) יזמית הנדל"ן ענבל אור, בכנס נושים טעון שכינסה ביוזמתה בבית ציוני אמריקה בתל אביב. עשרות רוכשים הגיעו לכנס, שאין לו תוקף משפטי חוקי, מכיוון שהסמכות לכינוסו היא בידי המפרק הזמני, עו"ד איתן ארז וזאת בכפוף לאישור בית המשפט.



"אני לא ישנה בלילה ואני רוצה להגיע אתכם להסדר", טענה אור, "מנסים להציג אותי כנוכלת, אבל אלה גורמים אינטרסנטיים", היא הוסיפה. "במקום להבריא את החברה כפי שנהוג בעולם, תוך שבוע הלכו לפירוק. אפילו יום אחד לא נתנו לי להגיע להסדר".



"אני משתדלת להתעלם מההערכות העוקצניות, אני מבינה ללבכם וגם לי קשה", אמרה אור לרוכשים, "האינטרס שלכם הוא להגיע להסדר, כדי שתקבלו את הכסף הכי מהר".



ענבל אור פונה לנושים. צילום: אבשלום ששוני
ענבל אור פונה לנושים. צילום: אבשלום ששוני



אור טענה בנאומה בפני הרוכשים שהגיעו, כי החלטה על פירוק היא הפתרון הגרוע ביותר מבחינתם. "תקבלו מעט כסף בעוד כמה שנים", היא אמרה והציעה שכל פרויקט ייבחר נציגות של שלושה חברים.



בא כוחה של אור, עו"ד אוריאל זעירא התייחס לאי כיבוד המחאה בסך 61 מיליון שקל מטעם בעל חברה בתחום הנדל"ן, שנטען כי מבקש להיכנס כשותף עם אור. "הצ'ק היה בתוף, ברגע שבית המשפט יאפשר, הוא יעמיד שוב את הצ'ק", טען עו"ד זעירא. כעת בית המשפט אמור להכריע האם להוציא צו פירוק לחברות שבבעלותה של אור, או לקבל את התנגדותה.