שר האוצר משה כחלון, קיים היום (רביעי) מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, משרד השיכון חזי רזניק, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד ומנהל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שמרון, ובה הכריז על הגרלת ענק של דירות במסגרת תוכנית "מחיר למשתכן".  בין 24 הישובים בהם יוגרלו דירות: מודיעין, ראש העין, באר שבע, הרצליה, ראשון לציון ומגדל העמק. 


כחלון אמר במסיבת העיתונאים כי "בעקבות הצלחת מחיר למשתכן, החלטנו להוציא הגרלה במוצאי שבת של 15 אלף דירות. התוכנית הגיעה בהחלטה היסטורית, הפסקנו את הספסרות בקרקע והורדנו את המחירים. פונים אלינו ושואלים: 'למה אנחנו נותנים הנחות כאלה, למה המחירים נמוכים כל כך ממחירי השוק?'. ואני עונה: 'אף אחד לא קבע את מחירי השוק'. המחירים בעבר לא היו מחירים ריאליים. כבר מעל ל-10 אלפים זוגות צעירים רכשו דירות במחירים סבירים. בעצם הפסקת העלייה היא בגלל זה".

מסיבת עיתונאים של משה כחלון
רשימת הישובים בהם יוגרלו דירות במסגרת "מחיר למשתכן"
רשימת הישובים בהם יוגרלו דירות במסגרת "מחיר למשתכן"


"גם אם יוקדמו הבחירות - רכבת המחיר למשתכן תמשיך"


בנוסף לכך הוסיף כחלון כי "בעבר הוצאנו להגרלה 10 אלפים דירות, עכשיו הוצאנו 15 אלף נוספות ובשנה הבאה נוציא 10 אלף נוספות. הניצול של הזוגות הצעירים שהיו במצוקה ודרשו מהם מחיר מופקע - נגמר" אמר כחלון והוסיף כי הדרך לפתור את מחירי הדיור היא בעזרת היצעים: "התשובה היא המנופים שרואים ברחבי הארץ, מקריית שמונה ועד אילת". כחלון המשיך ואמר כי "גם אם יוקדמו הבחירות, רכבת מחיר למשתכן תמשיך".


אחרי כחלון עלה השר גלנט והוסיף: "מה שקורה בדיור הוא ללא תקדים בעשור ואולי אף ב-20 שנה האחרונות. לא סתם 87 אלף צעירים נרשמו. 40 אלף דירות נמסרו לקבלנים ו-10 אלפים כבר מיועדות לזוגות צעירים. זוגות צעירים רבים יקבלו בקרוב פתרונות דיור וגם חיילים משוחררים שהם בעדיפות גבוהה. אני חושב שמה שקורה בהגרלה היא וודאות גדולה לקבלת דירה", והוסיף כי "זו בשורה חשובה מאוד. שהאוצר מוביל מהלך שלא היה הרבה שנים במדינת ישראל, הרכבת יצאה לדרך ואי אפשר לעצור אותה". 

השרים משה כחלון ויואב גלנט במסיבת העיתונאים. צילום: אבשלום ששוני
השרים משה כחלון ויואב גלנט במסיבת העיתונאים. צילום: אבשלום ששוני

ראש מטה הדיור הלאומי, אביגדור יצחקי הוסיף כי "במטה הדיור אנו פועלים יום ולילה להסרת חסמים. גייסנו את כל הגורמים כדי לאפשר לשוק לייצר דירות לפי הצרכים", אך הזהיר כי לפי קצב הריבוי "בעוד 20 שנה נצטרך עוד 100 אלף יחידות דיור", וכי "התחבורה נמצאת עדיין בפיגור. השביתה במשרד החוץ הפסיקה את ההליך במואץ של הבאת עובדים סינים". עם זאת הוא הבטיח כי המטה "יסדיר את ההתחדשות העירונית ויבנו במסגרת זו כ-25 אלף יחידות דיור בשנה, הסבלנות תשתלם". 

במהלך נאומיהם של השרים כחלון וגלנט לא ניכר הסכסוך, ביניהם שהתגלע בעקבות הדיווחים על כוונתו של השר גלנט לעבור ממפלגת כולנו למפלגת הליכוד לקראת הבחירות הקרובות, והשניים החמיאו אחד לשני, עם זאת בסיום מסיבת העיתונאים השניים נמנעו מללחוץ יד אחד לשני למרות בקשת העיתונאים.