בעוד ששר האוצר משה כחלון שואף להוריד את מחירי הדיור, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) פרסמה היום (חמישי) כי מדד מחירי הדירות עלה ב-4.4%, בהשוואה של נתוני החודשים מרץ-אפריל 2016 לעומת מרץ-אפריל 2017. עוד עולה כי בחודשים מרץ-אפריל 2017 לעומת העסקאות שבוצעו בחודשים פברואר-מרץ 2017 מחירי הדירות עלו ב-0.5%.



בלמ"ס מבהירים כי עליה זו מבטאת את שינוי המחירים בניכוי שינויי האיכות בתמהיל ובסוג הדירות. עוד מדגישים כי בחודש אפריל חל חג הפסח שכלל מספר מועט של ימי עסקים בהשוואה לחודשים ללא חגים, לכן מספר העסקאות שדווחו היה נמוך בהשוואה לחודש הקודם. לפיכך, הנתון אינו סופי מאחר שקיימות עסקאות נוספות שבוצעו בתקופה זו וטרם דווחו.



עוד עולה מנתוני הלמ"ס כי חלה עלייה של 0.4% במדד המחירים לצרכן בחודש מאי 2017. עליות מחירים נרשמו במיוחד בהלבשה והנעלה העומדת ב-10.9% ובירקות ופירות ב-1.6%.



לצד העליות, מדד מחירי חינוך, תרבות ובידור ירד ב-0.1%. הוזלו במיוחד ספרי קריאה ועיון (ב-5.2%), כרטיס למשחק ספורט ומנוי (ב-2.0%), כתבי עת ופרסומים (ב-1.6%) והארחה, נופש וטיולים (ב-1.6%).



משה כחלון שואף להורדת מחירי הדיור. צילום: אבשלום ששוני
משה כחלון שואף להורדת מחירי הדיור. צילום: אבשלום ששוני



הגרלת ענק


נתוני הלמ"ס מתפרסמים היום לאחר שאתמול הכריז השר כחלון על הגרלת ענק של דירות במסגרת תכנית "מחיר למשתכן". בין 24 הישובים בהם יוגרלו דירות: מודיעין, ראש העין, באר שבע, הרצליה, ראשון לציון ומגדל העמק.



כחלון אמר אתמול במסיבת העיתונאים כי "בעקבות הצלחת מחיר למשתכן, החלטנו להוציא הגרלה במוצאי שבת של 15 אלף דירות. התכנית הגיעה בהחלטה היסטורית, הפסקנו את הספסרות בקרקע והורדנו את המחירים. פונים אלינו ושואלים: 'למה אנחנו נותנים הנחות כאלה, למה המחירים נמוכים כל כך ממחירי השוק?'. ואני עונה: 'אף אחד לא קבע את מחירי השוק'. המחירים בעבר לא היו מחירים ראליים. כבר מעל ל-10 אלפים זוגות צעירים רכשו דירות במחירים סבירים. בעצם הפסקת העלייה היא בגלל זה".