לא פלא, אם כן, שראש מטה הדיור הלאומי אביגדור יצחקי הודה באותה מסיבת עיתונאים שבה כחלון הודיע על הוספת אלפי יחידות הדיור להגרלת "מחיר למשתכן" כי תשתיות התחבורה רחוקות מלהיות אידיאליות. או במילותיו, "התחבורה עדיין מפגרת מאחורי תנופת הבנייה".
הבעיה שמעורר שיווק מסיבי של דירות קשורה גם לאפשרות הפיננסית של המשק ככלל, ורשויות קטנות בפרט, לעמוד בכך מבחינה פיננסית. "נגיד שכדי להשוות בין ההיצע לביקוש צריך היום 100,000 דירות", אומר אדלשטיין. "אבל אם אני אלך לבנקים בישראל ואומר להם להוציא משכנתאות ל־100 אלף דירות, האם הם יהיו ערוכים לזה? אני לא חושב. הרי נתקלנו כבר במקרים שבנקים הפסיקו לתת ליווי ליזמים כי נגמר להם הכסף. אז לא בטוח שהבנקים יעמדו בכל המשכנתאות האלה. זה יכול גם לזעזע את שוק הריביות, ואז אתה עושה נזק לאנשים. ייווצר מצב שהריביות יעלו, ובתזרים החודשי אנשים יצטרכו לשלם יותר. ולכן כנראה צריך למצוא את נקודת האיזון הנכונה".