רשות מקרקעי ישראל פתחה בימים האחרונים בקרב פיננסי נגד משפחת רוטשילד והחברה לפיתוח קיסריה על כך שהיא מעיזה לקדם את פרויקט המגורים אור ים בשיתוף עיריית אור עקיבא מבלי לכלול בפרויקט דירות של מחיר למשתכן. מדובר בפרויקט ששוויו נאמד בעשרות מיליוני שקלים.

תוכנית מחיר למשתכן היא פרויקט הדגל של שר האוצר משה כחלון. המינהל, באמצעות ראש מטה הדיור אביגדור יצחקי, מנצל את כוחו העצום במסגרת מסע ההפחדות שהוא מנהל נגד הקרן. על רקע זה מתנהל קרב מודעות בעיתונים. אתמול פרסמה קרן קיסריה ואור עקיבא מודעות שבהן מובהר כי בניגוד לטענת רשות מקרקעי ישראל, תהליך השיווק של הקרקעות נמשך כרגיל והמנהל אינו יכול ואינו מוסמך למנוע מהיזם שיזכה לעכב את הפרויקט.
"החברה נערכת לתחילת עבודות הפיתוח ומזמינה את היזמים ואת חברות הבנייה המובילות להגיש הצעות מחיר ולהצטרף לפרויקט אור ים שבמסגרתו ייבנו 3,500 דירות בתחום עיריית אור עקיבא. התוכנית אושרה ונחתם הסכם פיתוח עם העירייה בהיקף של חצי מיליארד שקל".

 ואילו רשות מקרקעי ישראל פרסמה מודעות נגדיות: "הרשות מבקשת להביא לידיעת היזמים כי קרן קיסריה טרם הגיעה להסכמות עם הרשות לגבי התנאים להעברת הזכויות במקרקעין לרבות תשלום חובות עבר ודמי חכירה. אם אלה לא יוסדרו, תפעל הרשות למנוע את המשך ביצוע העבודות".
בקרן קיסריה רואים בהתנהגות הרשות פעילות של סחטנות שנועדה לאפשר את יישום פרויקט מחיר למשתכן בתנאים לא כלכליים. 
מרשות מקרקעי ישראל נמסר כי כל עוד לא יוסדרו חובות הקרן הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים, היא לא תוכל לבצע עבודות פיתוח ובנייה במקרקעין. הרשות דורשת להפסיק לאלתר את שיווק פרויקט אור ים באור עקיבא ואת מסע הפרסום. "אנו מזהירים את הציבור הרחב שקרן קיסריה פועלת בניגוד להסכם החכירה שנחתם עמה", נמסר מהרשות.
עדיאל שמרון, מנכ"ל הקרן אמר: "אנחנו מעוניינים לשווק את הקרקעות במסגרת מחיר למשתכן כדי להקים 3,500 יחידות דיור שלפחות 20% מתוכן יוקצו לבני אור עקיבא חסרי דיור".