לאחר צו המעצר שהוציא נגדה השופט איתן אורנשטיין, לאחר שלא הסדירה את חובות הפיגורים שנצברו לה ולא סיפקה את המסמכים שנתבקשה, עצרה הלילה (חמישי) המשטרה את יזמית הנדל"ן ענבל אור, הנחשדת בהונאת לקוחותיה. במהלך מעצרה היא התלוננה על מיחושים, התעלפה, ופונתה לבית החולים אסף הרופא בליווי השוטרים. הבוקר, לאחר ששוחררה מבית החולים, היא הועברה לשירות בתי הסוהר (שב"ס) כדי לרצות עונש מאסר בן שבעה ימים בכלא נווה תרצה. אמה מיכל אמרה הבוקר בתכניתה של איילה חסוןב- 103FM כי "עשו לבת שלי מחדל ענק".


מכיוון שכתובת המגורים שלה במשרד הפנים היא נס ציונה, הוטלה משימת מעצרה של אור על חוקי מרחב שפלה במחוז מרכז, ולאחר שלא שהתה בדירתה נערכה בדיקה, כשבסופו של דבר היא נמצאה במלון בירושלים. הם הגיעו לשם ועצרו אותה, שם התלוננה על מיחושים בחזה, ופונתה לבדיקות בבית החולים.

"מנסים לצייר תמונה לפיה היא פגועה נפשית ושכלית", קבעה אמה של יזמית הנדל"ן, שהוסיפה כי "בתי לא במסע הימלטות, אלא ברדיפה - ממש רודפים אותה. פרסמו את הסיפור שלה עם רעש תקשורתי כל כך גדול, והאשימו אותה בהלבנת הון, בעוד שהיא יצאה נקייה מהלבנת הון. כמו כן, סגרו את התיק על המע"מ מחמת הספק. כל אלו נעשו בשקט ולא מראים שום דבר בתקשורת".

"נעשה לבת שלי מחדל ענק. אני משווה את המקרה שלה לזה של לאדון פישמן, שחייב למדינה כל כך הרבה. הוא יושב בווילה שלו ומטייל בחוץ, בעוד שאדון איתן ארז, המפרק, מודיע שהכול בסדר אצל פישמן. ראיתי כיצד הוא הגן עליו ולא הגן על בת שלי. הוא רק נוגח בה ונכנס בה באופן אישי".

לטענתה, "ראיתי את המאזנים, ראיתי את החשבונות. 50%  ממה שמדווח בטלוויזיה אינו נכון. מנסים לצייר שהבת שלי פגועה נפשית ושכלית. היא לא פגועה, היא יודעת ומבינה הכל".

 

בתוך כך, האם טענה כי "מצבה הנפשי מצוין. היא יודעת הרבה דברים והיא חכמה מאוד. מה שקרה בתקופה האחרונה זו רדיפה, לא מניחים לה לשנייה. לקחו לה את הכל. לקחו לה את הדירה והשאירו אותה חסרת כול - אין לה איפה לגור עם הילדים. לקחו לה את הילדים, והפכו אותה ליותר פגיעה. היא רואה את הבנות שלה, את הבן היא פוגשת בקושי כי הוא אצל האבא, שאותו היא לא רואה".

"המפרק לקח מיליונים מהעסק שלה ומכר דירות. דירה של 30 מיליון מכר ב-7 מיליון, דירה של 10 מיליון מכר במיליון. מי בודק את זה במדינה? מי בודק את המפרק חוץ מהשופט? הבת שלי, בכונס נכסים, פגועה מכל מה שמסביב ואינה עובדת. איך היא תיתן 5,000 שקל בחודש כשהיא לא עובדת? מאז שהודענו שניגש לעליון החל מסע מטורף כנגד הבת שלי. אין לה אישור לצאת מהארץ, למרות שאין שום כתבי אישום נגדה. היא בקשה מסמך אחד ממע"מ".

כזכור, ההחלטה לעצור את אור הגיעה בעקבות בקשה של המנהל המיוחד של נכסיה של אור, עו"ד איתן ארז, להשית עליה סנקציות ולקבוע כי היא ביזתה את צו בית המשפט. "בעל התפקיד כמו גם בית המשפט בא לקראת החייבת פעם אחר פעם, לפנים משורת הדין, נתן לה אורכות לתקן את ההפרה אך ללא הועיל. בנסיבות אלה שומה היה עלי להורות על הטלת סנקציה לאלתר".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן