ראש מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי, התייחס לדבריו של שר האוצר, משה כחלון, שהגן על התוכנית 'מחיר למשתכן' כנגד הביקורת על התוכנית. בראיון לענת דוידוב בותכנית "איפה הכסף?" ב-103FM, אמר יצחקי כי "מותר לבקר את התוכנית אבל אסור לשקר. האינטרסנטים שאותם תקף כחלון בדבריו הם אותם בעלי הדירות שלא רוצים שערך הבתים שלהם ירד אך מנגד להם יש את הזוגות הצעירים שמשתוקקים לדירה בתנאי מימון נוחים".





כשנשאל כמה זמן ייקח עד שהזוכים בתוכנית יקבלו מפתח השיב: "מדובר על 27 אלף דירות בתוכנית לפני ההגרלה הנוכחית. מתוכם 5,609 עם היתר, 8,131 עם היתר תנאים ועוד 2,422 עם בקשה להיתר. אם החשבון שלי נכון מדובר על 16 אלף דירות מתוך 27 אלף הדירות שבתהליך מתקדם של קבלת היתר. כל אלו לא כוללים את 12 אלף הדירות החדשות מההגרלה הנוכחית. יש לנו קומנדו של היתרים והקצב עולה. מהרגע שנחתם הסכם עם היתר, תוך שנתיים בממוצע הזוכה יקבל מפתח".



על תשלומי שכר הדירה והמשכנתא סיפר: "אם את קונה היום דירה מקבלן שרק קיבל היתר התהליך הוא דומה. ההבדל הוא שלקבלנים שלנו יש מוטיבציה לבנות יותר מהר כי המחירים יישארו קבועים ואין להם אינטרס לדחות את הבנייה ולהמתין לעלייה במחירים. הקבלנים פנו אלינו שהם לא רוצים למכור את הדירות בשוק החופשי ומעדיפים את ההשגחה של המחיר למשתכן".



לדברי יצחקי, "הזוכה בהגרלה יודע מרגע הזכייה באיזו עיר זכה, באיזה אזור ואת המחיר למטר מרובע. בנוסף לכך, יש לו את פרטיו של הקבלן והוא יודע מי יבנה לו את הבית. הוא רק יצטרך להמתין ובתמורה לסבלנות שלו יזכה בהנחה כספית משמעותית בקניית הדירה".



לסיום התייחס אביגדור יצחקי לידיעה על מעברו לתפקיד במפעל הפיס: "אני לא הולך עוד לשום מקום, יש עוד עבודה רבה לעשות עבור הזוגות הצעירים. המחיר למשתכן הוא לא הפרויקט היחיד להורדת מחירי הדירות. בחצי שנה האחרונה המחירים לא עלו. בואו נחכה עד סוף השנה ואז נראה מה יהיה. לעת אתה אני לא עוזב למפעל הפיס".



עריכה: איתמר זיגלמן