שר האוצר משה כחלון הכריז היום (שני) בכנס "כלכליסט" על הארכת מחיר למשתכן: "בישיבה הבאה של האוצר אני הולך להעלות את עניין מחיר למשתכן ולהאריך אותו בעוד שנתיים. קבלנים שלא יהיו במחיר למשתכן פשוט לא יהיו, ומי שלא יילך איתנו, ויילך ראש בראש, תהיה לו בעיה, ולא יהיו לו פרויקטים. 12 אלף יחידות דיור ב-22 מקומות". 

במהלך הריאיון, התפרצו לעבר השר תושבי גבעת עמל, אשר פונו מבתיהם, ועדיין לא נמצא להם פתרון הולם, אך לאחר זמן קצר הם פונו על ידי המאבטחים מהמקום.

עד כה שווקו במסגרת התוכנית 45 אלף דירות. 27 אלף זכאים מסדרה א’ כבר זכו בדירה. אתמול פורסמה הגרלת המשך לנרשמים לסדרה א’ (הסדרה הראשונה בתוכנית - י"ש) שלא זכו עד כה בדירה. במסגרת זאת, יוגרלו 11,507 דירות נוספות ב־22 יישובים ברחבי הארץ.



בהגרלה שהוכרזה אתמול ייכללו היישובים ראשון לציון, נתניה, באר שבע, רמת גן, אשקלון, בית שמש, חדרה, מודיעין, ראש העין, יבנה, קריית ביאליק, אור יהודה, דימונה, נשר, שדרות, שוהם, קריית טבעון, בית שאן, חצור הגלילית, בית דגן, עכו וכרמיאל.



במסגרת ההגרלה יוכלו הזכאים להירשם להגרלות בשלוש ערים שונות במקביל, ולשפר את סיכויי הזכייה ביישוב המועדף עליהם ובמיוחד ביישוב שבו הם נחשבים לבני המקום.



המירוץ לדירה, אילוסטרציה. צילום: יח"צ
המירוץ לדירה, אילוסטרציה. צילום: יח"צ



ההגרלות, כאמור, מיועדות רק לנרשמים לסדרה א’, למעט בבית שמש, שם מיועדת ההגרלה גם לזכאי סדרה ב’. גם ההגרלה ביבנה, בעכו ובכרמיאל תהיה פתוחה לזכאי סדרה ב’ שהם בני המקום, לאחר שכל זכאי סדרה א’ כבר זכו בדירה. הודעות אישיות בדבר זכייה או אי זכייה יימסרו לזוכים ב־31.10.2017. ההגרלה ליישובי המגזר הערבי תידחה כדי לאפשר למשתתפים נוספים להירשם לתוכנית.




"תוקפים את התקווה של הילדים שלנו לדירה"


שר האוצר משה כחלון ניצל את ההגרלה הנוספת כדי לתקוף גורמים אינטרסנטים, לדבריו, המתנגדים לתוכנית. כחלון אמר אתמול כי “בזמן האחרון התוכנית נמצאת תחת מתקפה חסרת תקדים”.



לטענתו, “הם לא תוקפים אותי, הם תוקפים את התקווה של הילדים שלנו לדירה והם רוצים להכשיל את התוכנית. הם לא רוצים שתהיה לצעירים דירה, או שהם רוצים שהם יקנו דירה במחירים מטורפים. הם חגגו פה במשך שנים והרוויחו סכומים עצומים על הגב של הזוגות הצעירים”.



לדברי שר האוצר, תוכנית מחיר למשתכן “מחזירה את השפיות, כי מוכרים את אותן דירות במאות אלפי שקלים פחות ממחיר השוק. הדירות בתוכנית הן מצוינות ובאיכות הגבוהה ביותר. הם רוצים שהתוכנית תיכשל כי הם רואים את הטירוף של המחירים נעצר ושחגיגת המחירים נגמרה”.



יש לציין כי למרות הביקורת על התוכנית וחלק מהכשלים שבה, כחלון נחוש להמשיך בה במלוא הכוח, גם אם לא כל הנרשמים יהיו זכאים לדירה וגם אם המפתח לדירה יימסר רק בעוד חמש שנים.