90 קומות ו-40 דונם: כך ייראה מגדל עזריאלי הרביעי

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה את התוכנית להקמת המתחם, בו יבנה המבנה שצפוי להיות השני בגודלו בישראל. המתחם כולל "אוטוסטרדת אופנים" ובתי קפה

משה כהן צילום: מעריב אונליין
מגדל עזריאלי הרביעי
מגדל עזריאלי הרביעי | צילום: משרד משה צור אדריכלים
2
גלריה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה שבמנהל התכנון, אישרה את התוכנית להקמת מגדל עזריאלי הרביעי, שייבנה במתחם בית "ידיעות אחרונות", ויתנשא לגובה של 90 קומות, ובכך יהפוך למגדל השני בגובהו בארץ. התוכנית מציעה להרחיב את קניון מרכז עזריאלי צפונה לכיוון רחוב נח מוזס, והיא מתפרסת על שטח כולל של כ-40 דונם.

הדמיה של רחוב דרך בגין המשודרג לאחר התוכנית. צילום: משרד משה צור אדריכלים
הדמיה של רחוב דרך בגין המשודרג לאחר התוכנית. צילום: משרד משה צור אדריכלים

במפגש הרחובות בגין ומוזס מתוכננת הקמת כיכר עירונית עם מקומות ישיבה מוצלים. לאורך איילון מתוכננת הקמת "אוטוסטרדת אופניים" שתגיע עד המתחם, כחלק מתפיסה עירונית כוללת המעודדת את הקטנת השימוש ברכב הפרטי ועידוד תחבורה ציבורית ושימוש באופניים באזור.  כמו כן, במסגרת התוכנית יוקמו כ-200 מקומות חנייה לאופניים מאובטחים ועוד עשרות עמדות תהיינה מפוזרות במתחם.

מתכננת מחוז תל אביב, נעמי אנג'ל אמרה לאחר אישור התכנית: "בקשת קבוצת עזריאלי, בעלי המתחם, להקים את הפרוייקט, יצרה הזדמנות לשקם את מרחב הולכי הרגל, משתמשי התחבורה הציבורית ורוכבי האופניים ברחובות מנחם בגין וגבעת התחמושת, ולייצר מרחב ציבורי ראוי ואיכותי, הדוגל במתן עדיפות להולכי רגל ולמשתמשי תחבורה ציבורית. התוכנית תהפוך את אחד מעורקי התחבורה העמוסים במטרופולין תל אביב לרחוב עירוני תוסס שלאורכו יוקמו בתי קפה עם נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית - רכבת קלה, תחנות אוטובוס ורכבת ישראל".

תוכנית זו משלימה את תוכנית 'שדרת הקריה' שאישרה לאחרונה עיריית תל אביב בשיתוף משרד התחבורה לשיפור המרחב הציבורי לאורך רחוב מנחם בגין. תוכנית זו כוללת מעבר הדרגתי של ציר דרך יפו-בגין-נמיר-כביש החוף לרחוב עירוני פעיל. זאת על ידי הרחבת המדרכות, הקמת שדרת עצים נטיעת ושבילי אופניים.

תגיות:
תל אביב
/
עזריאלי
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף