הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה שבמנהל התכנון, אישרה את התוכנית להקמת מגדל עזריאלי הרביעי, שייבנה במתחם בית "ידיעות אחרונות", ויתנשא לגובה של 90 קומות, ובכך יהפוך למגדל השני בגובהו בארץ. התוכנית מציעה להרחיב את קניון מרכז עזריאלי צפונה לכיוון רחוב נח מוזס, והיא מתפרסת על שטח כולל של כ-40 דונם.

 
היקף הזכויות בתוכנית יעמוד על כ-112 אלף מ"ר עבור שימושי מסחר, תעסוקה, מגורים ודיור מוגן.  כ-40 קומות יוקצו עבור תעסוקה, וכן יוקמו כ-200 יחידות דיור עבור דיור מוגן, 60 דירות קטנות (עד 65 מ"ר), ו-240 יחידות דיור בגודל ממוצע של כ- 100 מטרים.

הדמיה של רחוב דרך בגין המשודרג לאחר התוכנית. צילום: משרד משה צור אדריכלים

הוועדה ציינה שבמסגרת התוכנית מובטח שיפור משמעותי של המרחב הציבורי סביב הפרויקט, כולל הגדלת רוחב המדרכות משלושה לשמונה מטר, לטובת שיפור תנועת הולכי הרגל ורוכבי האופניים. במפלס הרחובות המקיפים את התוכנית יוקמו בתי קפה וכן נקבעו הוראות מחייבות לנטיעות עצים לאורך רחובות מנחם בגין ונח מוזס. 

200 מקומות חנייה לאופניים 

במפגש הרחובות בגין ומוזס מתוכננת הקמת כיכר עירונית עם מקומות ישיבה מוצלים. לאורך איילון מתוכננת הקמת "אוטוסטרדת אופניים" שתגיע עד המתחם, כחלק מתפיסה עירונית כוללת המעודדת את הקטנת השימוש ברכב הפרטי ועידוד תחבורה ציבורית ושימוש באופניים באזור.  כמו כן, במסגרת התוכנית יוקמו כ-200 מקומות חנייה לאופניים מאובטחים ועוד עשרות עמדות תהיינה מפוזרות במתחם. 



מתכננת מחוז תל אביב, נעמי אנג'ל אמרה לאחר אישור התכנית: "בקשת קבוצת עזריאלי, בעלי המתחם, להקים את הפרוייקט, יצרה הזדמנות לשקם את מרחב הולכי הרגל, משתמשי התחבורה הציבורית ורוכבי האופניים ברחובות מנחם בגין וגבעת התחמושת, ולייצר מרחב ציבורי ראוי ואיכותי, הדוגל במתן עדיפות להולכי רגל ולמשתמשי תחבורה ציבורית. התוכנית תהפוך את אחד מעורקי התחבורה העמוסים במטרופולין תל אביב לרחוב עירוני תוסס שלאורכו יוקמו בתי קפה עם נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית - רכבת קלה, תחנות אוטובוס ורכבת ישראל". 

תוכנית זו משלימה את תוכנית 'שדרת הקריה' שאישרה לאחרונה עיריית תל אביב בשיתוף משרד התחבורה לשיפור המרחב הציבורי לאורך רחוב מנחם בגין. תוכנית זו כוללת מעבר הדרגתי של ציר דרך יפו-בגין-נמיר-כביש החוף לרחוב עירוני פעיל. זאת על ידי הרחבת המדרכות, הקמת שדרת עצים נטיעת ושבילי אופניים.