מה הפתרון למצוקת הדיור לזוגות צעירים בתל אביב? מחירי השכירות בעיר מרקיעי שחקים, ומי שמעוניין ברכישת דירה, אפילו דירה בת שני חדרים, ייאלץ לשלם כ־2 מיליון שקל ומעלה. על רקע זה הוגשה לעיריית תל אביב תוכנית, שהוכנה על ידי חברת הנדל"ן המניב מאן נכסים בניהול ג'קי מוקמל, להסבת מגדלי משרדים ישנים ומוזנחים לדירות סטודיו לצעירים.



לפי הערכת מאן נכסים אפשר בתוך שנים ספורות לפנות בנייני מסחר ומשרדים ישנים בשטח של 500 אלף מ"ר. את המשרדים אפשר להסב לעשרות אלפי דירות סטודיו קטנות לסטודנטים ולזוגות צעירים, במחירים של החל מ־750 אלף שקל עד 1.5 מיליון שקל לדירה.



מבדיקת מאן נכסים מתברר שבתל אביב יש יותר מ־20 מגדלי משרדים ישנים. כך למשל, בבית גיבור, הנמצא בסטטוס של שינוי ייעוד (60% מלון ו־40% מגורים), אפשר להקים 333 יחידות דיור, וכך גם בבית התעשייה. בבית כלל ברחוב דרויאנוב בתל אביב אפשר לבנות 250 יחידות דיור.



מדובר במגדלי משרדים ישנים, הסובלים מהיעדר חניה ומתחזוקה לא מלאה. חלק מהשטחים שם ריקים, בגלל מחסור בביקוש.



המגדלים מרוכזים בשטח של כ־5 ק"מ מרובע ובהם, נוסף על בית גיבור ובית התעשייה, אפשר להזכיר את בית כלל, בית אל על, בית מגדלור ובית הטקסטיל.


מוקמל מציע לפנות את המגדלים ולהעביר אותם ליזמים, והללו יקימו בהם דירות לופט בשטח ממוצע של 50 מ"ר לדירה. עם זאת, השיקול העיקרי שעלול למנוע ממקבלי ההחלטות בעיר להוציא לפועל את התוכנית הוא ההכנסות מהארנונה, שכן הארנונה על שטחי משרדים ומסחר גבוהה בהרבה מהארנונה למגורים.