המחיר של תענוגות כמו להשתזף בתל אביב או לשוטט בקניונים המפורסמים של דובאי האמירו לאחרונה. המחיר הגבוה של מלונות ודירות נופש העלו את מחירי ה-Airbnb  במספר ערים במזרח התיכון והם הפכו לבין היקרות בעולם. מדד בלומברג האחרון העמיד את מיאמי ובוסטון בראש רשימת המקומות היקרים בעולם במונחים של עלות יומית למגורים פרטיים, זה השנה השנייה ברציפות. אנשים ששכרו דירות באמצעות Airbnb דרשו 295 דולר ו-194 דולר בערים אלו בהתאמה. 

המזרח התיכון לעומת זאת, העמיד השנה 5 ערים לרשימת הערים היקרות בעולם של בלומברג, כשתל אביב ודובאי היו במקומות הרביעי והחמישי ברשימה, בעוד שירושלים, ריאד וכווית סיטי היו גם הם במקום גבוה ברשימה. 

דובאיי מתכוננת למירוץ הרחפנים העולמי. צילום: GETTY IMAGES
דובאיי מתכוננת למירוץ הרחפנים העולמי. צילום: GETTY IMAGES
 
מחירי ה-Airbnb הגבוהים בישראל הם תוצאה של העלות הגבוהה של הדיור בת"א ובירושלים, מסביר ד"ר יואב קרנר, מרצה לסטטיסטיקה באוניברסיטת בן גוריון בב"ש, שהוסיף כי מחירי השכירות בדירות בתל אביב שווה בערך לשלושת רבעי מהשכר החודשי בברוטו. 
 
קרנר מסביר כי מאז שאנשים משכירים את הדירות שלהם ב-Airbnb ודורשים שכר דירה גבוה מזה שהם היו מקבלים אם היו משכירים את דירתם על בסיס שנתי, מחירי השכירות לטווח קצר זינקו. הוא העריך כי Airbnb הוסיף 10% לדמי השכירות בתל אביב. 
 
מספר ערים בעולם, כולל ניו יורק, הטילו מגבלות על שוק השכירות לטווח קצר מתוך חשש שהוא יגדיל את דמי השכירות. ניק פאפס, בכיר ב- Airbnb, דוחה את הטענה הזאת, ומייחס אותה לבעלי מלונות. "אין זה מפתיע כי בתעשיית המלונאות מאשימים אותנו בהאשמות השווא הללו, הנתונים מוכיחים כי טענות אלו אינן מבוססות".
 
על פי נתוני Airbnb, המחיר הממוצע ללילה בתל אביב הוא 87 דולר ובירושלים 82 דולרים, נתונים הנמוכים בהרבה מאלו שפורסמו בבלומברג, 188 דולר לללילה בת"א ו-173 בירושלים. זאת, כיוון שהאתר משתמש בשיטת חישוב שונה מזו של בלומברג, ולוקח בחשבון את המחירים שנגבו בפועל, בניגוד לבלומברג שלוקח את הנתונים שמופיעים בפרסום.