מנכ״ל חברת צ׳קפוינט, גיל שוויד, מתח אתמול (רביעי) ביקורת על יחסה של ישראל למשקיעים ועל כך שאינה מקיימת את התחייבויותיה. ״ביחסה למשקיעים, המדינה מגלה חוסר הבנה בסיסי הגובל בפופוליזם. המדינה נמצאת ביחסה למשקיעים במדרון חלקלק המסכן את המשך פעילות החברות בישראל. המדינה צריכה לגרום לחברות לרצות להיות ישראליות".
בתשובה לשאלה אם הוא מרוצה מרמת המיסוי, אמר שוויד: "זאת לא שאלה של מרוצה. צ'קפוינט פועלת בכל העולם ומשלמת המון מסים, אבל בישראל אנחנו משלמים יותר. האטרקטיביות בישראל הולכת ויורדת. המדינה חוקקה חוקים ולא עמדה בהם. אין לי בעיה לשלם עוד כמה אחוזי מס, אבל הרווחיות הולכת ונשחקת. הדבר החשוב ביותר זו הוודאות לטווח הארוך, שכיום אינה קיימת".
על השאלה מדוע מניות החברה אינן נסחרות בישראל, השיב: ״המשקיעים במניותינו הן בעיקר קרנות אמריקאיות שלא נמצאות כאן. יש כאן המון פרוצדורות ורגולציה ואנחנו משלמים על כך מחיר. אני מחמיא לראשי הבורסות המנסים להביא לכאן משקיעים, אבל זה לא כדאי. רמת הסחירות נמוכה והרגולציה גבוהה. אייל ולדמן ממלנוקס ניסה להיסחר בת"א, אבל נמאס לו בגלל הרגולציה".

שוויד, שמחזיק ב־16.5% ממניות צ'קפוינט הנסחרות בנאסד"ק לפי שווי של 15 מיליארד דולר, גילה ל"מעריב־השבוע": "בעבר הציעו לי להשתלב בפוליטיקה, אך זה לא מתאים לי".
צ׳קפוינט דיווחה אתמול על רכישת השליטה בחברת הייפרווייז מקבוצת בעלי מניות לפי שווי של 50 מיליון דולר, אך בצ׳קפוינט סירבו להתייחס לכך. חברת הייפרווייז נשלטת על ידי אנשי תעשיית ההיי־טק ובהם שלמה קרמר (שותף לשעבר בצ׳קפוינט), גיורא ירון ומיקי בודאי. שותפים נוספים הם המייסדים ובהם המנכ"ל נתי שוחמי, אביב גפני (29) ונתי אומלצ׳נקו (26). השניים האחרונים הם בוגרי יחידה 8200. החברה הנרכשת מונה בסך הכל עובדים שימשיכו לפעול ממשרדי צ׳קפוינט בתל אביב.
לדברי שוויד, החברה הנרכשת פיתחה תוכנה המאתרת ניסיון חדירה לאינטרנט בשלב מוקדם, לפני החדירה המעשית לרשת. היא מאותרת באלפית שנייה ומונעת בהמשך נזקים כמו הונאות, התערבות מזיקה בתכנות ועוד.
בניגוד לתוכנות הגנה אחרות, המטפלות באיומי הסייבר רק לאחר שלב חדירת הווירוס למערכת והניסיונות להשתלט על התכנות (בתחום זה קיימות תוכנות הגנה רבות), התוכנה החדשה ייחודית בכך שהיא מונעת את הנזקים מוקדם יותר.
מערכת ההגנה החדשה תסופק באמצעות מערכת הענן ללקוחות (שמספרם נאמד באלף) כחבילת שירות כוללת. לאור התגברות איומי הסייבר ומתקפות על חברות כמו סוני, ההערכה היא שהעסקה עשויה להוות את אחד ממנועי הצמיחה בשוק ספציפי זה, שהפוטנציאל שלו נאמד במאות מיליוני דולרים.
שוויד סיפק נתונים נוספים על תוכניותיה של צ׳קפוינט ל־2015. מדובר בצמיחה נוספת של 28% (לאחר צמיחה של 57% בארבע השנים האחרונות). צ׳קפוינט מונה כיום כ־1,500 עובדים והיא מתכוונת לגייס השנה 600 עובדים בישראל (בעיקר עובדי פיתוח).