בשבוע שעבר אירחה העיר ברצלונה את תערוכת המובייל העולמית השנתית, אותה ניצלו סמסונג HTcn כדי להציג את הטלפונים החכמים החדשים שלהן.
 
חברת סמסונג הציגה נתוני מכירות נמוכים לאור הח־ דירה המתגברת לשוקי המערב של חברות סלולר סיניות, שמציגות מכשירים חזקים באיכויות גבוהות ובמחירים נמוכים, כמו One Plus One ,Xiaomo ,Lenovo ואחח רים. סמסונג הציגה את מכשיר הדגל החדש שלה, גלא־ קסי S6, עם זווית חדשה ושונה הבאה לידי ביטוי במסך צדי, בתקווה שהוא יוביל לעלייה במכירות.

הדגם החדש בא עם מפרט חזק ושינויים שלא יפתיעו את חובבי אפל, כיסוי גורילה חדש משני צדי המכשיר, כאשר לא ניתן להסיר את הסוללה ללא פירוק, אין אפשרות להוסיף זיכרון עם כרטיס SD, וזיהוי של טביעת האצבע נעשה כעת על ידי לחיצה ולא מעבר מלמעלה למטה כפי שהיה.

הדגם החדש מאפשר טעינה אלחוטית בטכנולוגיה ישראלית של Power Mat, אשר משולבת בתוך הטלפון כך שמספיקה הנחתו על משטח הטענה ללא צורך בחיבור של כבל לחשמל. HTC הודיעה גם היא על דגם חדש, כאשר השינוי המשמעותי במכשיר הוא מצלמה עם חיישן 20 מגה פיקסל - ממשק ה־Sense החדש בגרסה 7, שמזהה את מיקום המשתמש בבית או בעבודה ומציג אפליקציות רלוונטיות לאותו מקום.



מכשיר של חברת סמסונג. צילום: יח"צ




HTC הציגה את הצמיד Grip המיועד לחובבי הספורט ומתחבר למכשירי החברה השונים. טלפון נוסף שהוצג הוא ה- 2 Biackphone , מכשיר אנדרואיד עם מערכת הפעלה ייחודית אשר מצפינה את הנתונים ואמורה להקשות על ניטור המידע שיוצא ממנו.

כל החברות הגדולות שילבו אפשרות להפיכת הנייד לארנק אלקטרוני, וגם LG צפויה לעשות מהלך דומה עם הדגם החדש של LG4 שעתיד לצאת בחודש הבא. באופן כללי ניתן לומר כי יצרני הסלולר בסך הכול מתקשים לה¬פתיע ומציגים מכשירים משופרים אך לא מהפכ¬ניים ושוברי שוק, וההערכה היא שיידרשו עוד כמה שנים עד שייצא מוצר עם טכנולוגיה חדשנית כמו מסך מתקפל או מסך תלת ממד.
 

מכון הייצוא סייע לחברות ישראליות להציג את מרכולתן בתערוכה בברצלונה. אחוז החברות הישראליות היווה 5% מסך החברות שהציגו בכנס, נתון מרשים ביחס לכמות האוכלוסייה בארץ.
הביתן הוקם על שטח של 500 מ"ר ונועד לשמש מקום למפגשים עסקיים, ובמרכזו מסך אינטראקטיבי גדול, אשר מציג ^80 אפליקציות ישראליות. אגב, בעקבות ההשתתפות בתערוכה בשנה שעברה, חתמה חברת זימפוריום, שמפתחת אפליקציית הגנה מפני פרי־ צות לסלולר באמצעות WiFi, על עסקה אסטרטגית עם חברת ההפצה היפנית Toyo, הכוללת רכישה והשקעה בהיקף של כ-15 מיליון דולר. 

החברות הישראליות שהשתתפו בתערוכה:


Saguna

חברה זו, היושבת ביקנעם, פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת הזרמת תכנים כמו מוזיקה, וידיאו או משחקים אל מכשירים ניידים בצורה מהירה ויעילה, ומבטיחה חוויית משתמש גבוהה ללא תקלות.

StoreDot

חברה מרמת גן, אשר מתיימרת להיות מובילת השוק בתחום סוללות למכשירי סלולר, ופיתחה סוללה הנטענת במלואה בדקה אחת בלבד. החברה מושכת תשומת לב רבה וגייסה לאחרונה 42 מיליון דולר. מנהליה לא מהססים להפגין ביטחון ביכולת שלה לשנות את הגישה לטעינת סלולר.

Magisto

עם אפליקציה שמסייעת בעריכת וידיאו ותמונות לסרט מקצועי, הגיעה Magisto לקהל ענק של כ־60 מיליון משתמשים, ומאפשרת יצירת סרט ממגוון סרטים ארוכים שונים. בתערוכה בברצלונה הכריזה החברה על שיתוף פעולה עם דויטשה טלקום, במסגרתו יקבלו לקוחותיה אפשרות לשימוש חינם בגרסת הפרמיום של האפליקציה.

Aerotel

אפקליציה זו מציגה מכשיר א.ק.ג לשימוש ביתי עם תקשורת סלולרית מובנית, היכולה לזהות בזמן אמת התקף לב שחווה הנבדק.

Waking App

מציאות רבודה היא טכנולוגיה של הוספת רבדים על גבי תמונה קיימת. למשל, מבט חטוף בצג בנקודה שלגביה הוגדרה תוספת מידע תיתן לנו פרטים נוספים על מסעדות, פעילויות לתיירים או כל מידע אחר שהוסף אליה. הטכנולוגיה שעומדת מאחורי האפליקציה שפיתחה Waking App פשוטה, ומאפשרת לכל אחד ליצור שכבות של מציאות רבודה. האפליקציה פועלת מכל סלולר, ללא צורך בהתקנים אחרים.

Eyesight

חברה שעוסקת בתחום הראייה הממוחשבת. האפליקציה של החברה, Snapi, מאפשרת שליטה מרחוק באמצעות מחוות יד על מצלמת הסלולר. השימושים? החל מצילומי סלפי, דרך הפעלת מצגות ועד שליטה במוצרים נוספים בבית.

Care@Home

לחצן מצוקה מהדור החדש ומערכות לניהול הבית החכם המיועדות לאוכלוסייה מבוגרת ולחולים כרונים. באמצעות מערכת סנסורים מתריעה המערכת אוטומטית על חריגות שעלולות להצביע על מצוקה כלשהי אצל הדייר.