אפל מנסה להשתלט על עולם השעונים החכמים עם ההשקה שעון חדש, השאלה היא האם הקהל יתמסר למוצר החדש?



הבשורה שחובבי הגאדג'טים המתינו לה הגיעה, מנכ"ל אפל, טים קוק, חשף הערב (שני) את השעון החכם, המוצר החדש הראשון שענקית הטכנולוגיה האמריקאית משיקה מאז שהמייסד סטיב ג'ובס הלך לעולמו לפני ארבע שנים. 
באירוע המתוקשר שערכה חברת אפל בסן פרנסיסקו, אמר קוק: "זה המוצר האישי ביותר שיצרנו עד כה". חשיפתו של השעון הגיע לאחר חודשים ארוכים של המתנה ושמועות. "זה לא רק נמצא אתכם, זה נמצא עליכם", הוסיף קוק.

המוצר הוצג לראשונה לציבור בספטמבר 2014 וזוהי ההשקה הגדולה ביותר של אפל מאז האייפד בשנת 2010. 
 

אפל מנסה להיכנס כעת לתחום פחות מפותח, תחום השעונים החכמים. עם צעד זה האתגר של החברה הוא להוכיח לקהל חובבי הגאדג'טים שכדאי להם להשקיע את כספם במוצר אופנתי שעלותו מאות דולרים.

השעון ייצא לשוק ב-24 באפריל בתשע מדינות נבחרות, שישראל לא נמצאת ביניהן, ומחירו ינוע בין 349 דולרים ליותר מעשרת אלפים דולרים. השעון יגיע בשני גדלים של 38 מילימטרים ו-42 מילימטרים ובשלושה דגמים שונים: אחד עשוי פלדת אל חלד עם מסך מוגן בקריסטל ספיר, השני עם עיצוב מסגרת בזהב 18 קראט בצבע צהוב או ורוד ודגם ספורטיבי עם מסגרת עשויה אלומיניום בצבע כסף או אפור וזכוכית מחוזקת. המשתמשים גם יוכלו לבחור מתוך מגוון רחב של רצועות יד ועיצובים מגוונים עבור פנים השעון, כולל מיקי מאוס ודגם אסטרונומיה. 
בחברת אפל ציינו כי אלפי אפליקציות כבר פותחו במיוחד עבור השעון החכם, כולל פייסבוק, אינסטגרם, שירות הנסיעות אובר ואפליקציית המסרים הסינית WeChat. כמו כן, הוא יוכל לבצע תשלומים ולפתוח חדרים במלון. השעון גם נועד לספק לסייע למשתמשים לשמור על כושר ובין השאר הוא ימדוד את דופק הלב, יבדוק איך המשתמש נע ויתריע אם זמן המנוחה ארוך מדי. "זה כאילו יש לכם מאמן על פרק היד", אמר קוק. 
המשתמשים בשעון יוכלו לתקשר עם האייפון שלהם החל מדגם אייפון 5, כדי לקרוא את המיילים והמסרים שהם מקבלים בסמארטפון. המוצר יאפשר גם לנהל שיחות דרך שעון היד החדש באמצעות מיקרופון מובנה וניתן יהיה להפעיל דרכו את המצלמה של האייפון. "רציתי לעשות את זה מאז שהייתי בן חמש, סוף סוף זה כאן", הכריז מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה המצליחה בעולם. 

השעון החכם. צילום צסך