הוויכוח על איזה סוג של אדם היה סטיב ג'ובס עומד להיפתח מחדש - והמחלוקת שבין החסידים והמתנגדים תוצת בשנית. ביוגרפיה חדשה הנקראת "איך להפוך לסטיב ג'ובס" עומדת לצאת לאור: האבולוציה של אדם פזיז שעלה לגדולה והפך למנהיג בעל חזון, נראית כמי שהולכת להכחיש את רב המכר של וולטר איזקסון, "סטיב ג'ובס". ספרו של איזקסון שיצא לאור ב-2011 נחשב למבט מאוזן על אחד הסמלים המשפיעים ביותר בתעשיית ההיי-טק - אך מסתבר שלא כולם אהדו את הספר.



לאחר פרסומו, התעורר רחש בעמק הסיליקון כי הקרובים ביותר לג'ובס, ביניהם אשתו, לאורן פאוול ג'ובס והמנכ"ל של אפל, טים קוק לא היו מרוצים מהתיאור של איזקסון. בעוד הספר מעורר סימפטיה לדמות של ג'ובס לעיתים, הוא מפרט בפרוטרוט התפרצויות של ג'ובס והתנהגות קטנונית כלפי עובדיו.



הספר החדש עדיין לא יצא לאור, אך קטעים מוקדמים שפורסמו און-ליין מאשרים את הרגשות שבמחנה של ג'ובס. ונראה כי הספר הבא יתמקד באנושיות של מלך התפוח - ג'ובס. קוק אמר בתגובה: "חשבתי שהספר שאייזקסון כתב עשה נזק עצום. זה פשוט היה שחזור של כל מיני דברים שכבר נכתבו והתמקד רק בחלקים קטנים מאישיותו של גו'בס. מקבלים ממנו תחושה שג'ובס היה אגו-מניאק, חמדני ואנוכי - אך זה לא היה המצב".



הספר "איך להפוך לסטיב ג'ובס" נכתב ע"י ברנט שלנדר, עיתונאי לשעבר שכתב רבות אודות ג'ובס ואפל, וריק טטצלי, עורך לשעבר במגזין 'פורטצ'ן' והעורך הראשי ב-Fast Company. הספר יוצא לאור ב-24 למרץ. באחד הקטעים שפורסמו און-ליין מספר טים קוק איך הציע לג'ובס חלק מהכבד שלו, עבור טיפול רפואי שג'ובס הזדקק לו - ג'ובס סירב להצעה. "מישהו אנוכי" קוק מצוטט, "לא היה עונה כך".



ככתב שסיקר רבות אודות חברת אפל לניו יורק טיימס, דיברתי עם ג'ובס פעמים רבות, לרוב בטלפון; פעם אחת נפגשנו באופן אישי. לפעמים הוא היה נוקשה, לפעמים מנומס וענייני. אך אף אחת מהשיחות לא גרמה לי להבין את אופיו האמיתי של האיש והאגדה.



ביקשתי מאייזקסון להגיב על יציאתו לאור של הספר החדש - במייל הוא ענה לי כי הוא לא קרא את הספר ולכן איננו רוצה להגיב. אך הוא הוסיף, "סטיב היה אדם מבריק, מעורר השראה ומורכב. טוב שיהיו כמה שיותר הנחות לגביו".



לאתר פורבס