שוק הסלולר לא שוקט על שמריו ומוציא דגמים חדשים, וזאת אף על פי שטכנולוגיות חדשות ומסעירות עדיין לא הבשילו. ריבוי המתחרים בשוק ומגמה של הוזלת מחירים לדגמים המתקדמים ביותר על ידי יצרנים סינים גדולים, שמצליחים לייצר מכשירים ברמה גבוהה, מכניסים תזזית ולחץ לייצר את הדבר הבא.



אז אומנם אנחנו מחכים למסכי תלת־ממד ולמסכים גמישים ומתקפלים, ואנחנו לא יכולים להמתין עד שיצאו למכירה סוללות שיחזיקו מעמד למשך שבוע, או מטענים שימלאו את הסוללות שלנו תוך דקה, אבל זה לא ימנע מאיתנו - כעם שמתלהב מכל דבר חדש שעולה על המסך - לנסות את מכשירי הסלולר החדשים.



לאחרונה הגיעו לחנויות שני דגמים חדשים: גלקסי S6 של חברת סמסונג ו־2 G-Flex של חברת LG. סמסונג ייצרה מכשיר מצוין עם מסך גדול (5.1 אינטש), אך בעל רזולוציה גבוהה וצבעים עשירים. על אף גודלו המכשיר קל ונוח לאחיזה. החברה הדרום קוראנית מבטיחה שמסך הזכוכית עמיד ב־50% יותר מקודמו. מבטיחים לעדכן.



בנוסף, סמסונג ניקתה את האפליקציות המיותרות ובנתה ממשק נקי ונוח לשימוש. המצלמה פועלת מהר יותר מהדגמים הקודמים, המעבד חזק, הזיכרון הזמני גדול יותר וכך גם חוויית השימוש. גם טביעת האצבע במכשיר פועלת טוב יותר, אבל האם זה מה שישכנע אותי להחליף דגמים?



כנראה שלא. סמסונג, שביצועי המכירות שלה נמצאים בירידה, לא הצליחה לייצר מכשיר שיגרום לבעלי הדגמים הקודמים לרוץ בהתלהבות ולרכוש אותו. גם המחיר(3,800 שקל) הוא חסם כניסה גבוה.



לעומתו, LG, שהצליחה להשתחרר מהצל של סמסונג, מנסה ליצור חוויית שימוש שונה ממה שהכרנו ולוקחת בכך סיכון גדול. ה־2 G-Flex מצויד במסך קעור וגוף מכופף, עם מסך נוח בגודל 5.5 אינטש. הצורה שלו נוחה לשימוש ואין ספק שהיא מושכת תשומת לב.



המחשבה מאחורי המסך הקעור הייתה לספק תמונה שונה וטובה יותר לסרטונים, ואכן איכות הצפייה טובה מאוד. בנוסף, המסך הקעור והעיצוב שלו מאפשרים יכולת אחיזה ונשיאה נוחה מאוד. גב המכשיר - שעשוי מפולימר שהחברה פיתחה - אמור לספוג מכות ונפילות ו״להחלים״ מהן. כמו כן, ניתן להניח אותו מהפנים כלפי מטה ללא חשש משריטות.



בשורה התחתונה, מדובר במכשיר מרשים - גם ויזואלית - אבל המחיר שלו לא זול בכלל. המחיר - 3,600 שקל - גבוה עבור הדגם שעדיין לא מהווה קילר פיצ׳ר, בעל יכולת להפוך למוביל בשוק.



אז אם אתם חובבי גדג׳אטים, ואם אתם אוהבי עיצוב - הטלפון של LG יכול להתאים לכם. ואם יש לכם מכשיר ישן ואתם רוצים להתחדש, שני הדגמים בהחלט שווים בדיקה.