הקדמה הטכנולוגית, כפי שבאה לידי ביטוי בעיקר בעשור האחרון, לוקחת חלק בלתי נפרד בחיינו, ולעיתים חלק חשוב ומרכזי מאד. כמעט בכל תחום אפשר למצוא פיתוחים טכנולוגיים חדשניים, ההופכים את ההתנהלות בהם או מולם ליעילה ומדויקת יותר.

כזו המותאמת באופן מלא לצרכינו, וזו המספקת לנו את המענה הנדרש שלו אנו זקוקים. את הקדמה הזו אפשר גם למצוא בשוק העבודה עצמו. במשרות שהשתנו עם השנים, משרות שהיו פופולאריות מאד, אולם כיום מחליפים אותן פיתוחים חדשניים. אחד מהם הוא מקצוע ראיית החשבון. כיצד באה לידי ביטוי הקדמה הטכנולוגית בתחום זה? על כך ועוד, במאמר הבא.

חדשנות טכנולוגית בתחום החשבונאות
 
המאה ה-21 מביאה איתה, כאמור, לא מעט פיתוחים טכנולוגיים חדשניים, המשפיעים על התנהלותנו ובמקרים מסוימים אף משנים אותה מקצה לקצה. במקרים מסוימים היא משפרת ומייעלת פיתוחים קיימים שמשלווים אותנו כבר לא מעט שנים, אולם במקרים אחרים היא מציע פיתוחים ופתרונות חדשניים לגמרי, התופסים את מקומם של אלה שהוצעו לנו בעבר ומשנים לחלוטין את התנהלותנו, כפי שאנו רגילים לה. גם אל תחום החשבונאות והנהלת החשבונות נכנסה קדמה זו ומקצועות שונים, השייכים לתחום, מקצועות הנחשבים לקלאסיים, נראה שעברו מתיחת פנים ושינוי משמעותי. אחד מהם הוא מקצוע ראיית החשבון
 

עצמאיים, בעלי עסק או חברה, שעבדו בעבר מול רואה חשבון, יכולים היום להיעזר בתוכנה ממוחשבת, קלה לתפעול וידידותית מאד, כדי לבצע את הנהלת החשבונות שלהם. מדובר במערכת המפיקה חשבוניות מס, מאפשרת הוצאת קבלות ודוחות שונים, ובכך חוסכת מהמשתמש בה פנייה אל רואה חשבון. כל אחד יכול להשתמש באתר הנהלת החשבונות ובתוכנה והיא נגישה לכולם. ובתקופה שגם כך מעוניינים לחסוך בהוצאות, הרי שמדובר בפתרון מצוין, החוסך לעסק את התשלום עבור רואה החשבון, אך בו זמנית מאפשר לו להתנהל בצורה טובה יותר ולעקוב אחר התנהלותו הכלכלית באופן שוטף. בעלי עסקים רבים יכולים לוותר על סיועו של רואה החשבון ולהחליף את שירותיו באתר icount, למשל, המהווה פתרון חלופי המספק מענה מדויק לצרכיו של העסק.

יתרונות רבים ושימושים שונים
 
העשור האחרון הביא עימו שינויים רבים ומשמעותיים מאד. הטכנולוגיות החדשניות תופסות תאוצה משנה לשנה ומשתלבות בכל אחד מתחומי חיינו. אם בעבר בעלי עסקים נעזרו ברואה חשבון כדי לקבל ממנו שירותים שונים בתחום, לרבות ניהול החשבונות, חישוב מע"מ והוצאות חשבונית מס, הרי שכיום הסיפור הוא אחר. במקום להיעזר ברואה חשבון ולהשתמש בשירותיו שעולים, בחישוב השנתי הכולל, לא מעט כסף, יכולים בעלי עסקים (קטנים וגדולים כאחד) ליהנות מכלים חדשניים, המאפשרים להם התנהלות כלכלית מדויקת ונכונה, ומבלי שיצטרכו לשלם על כך לא מעט כסף ולהיעזר בשירותיו של גורם חיצוני. תוכנות המחשב המתוחכמות ואתרי האינטרנט הכוללים מבחר של כלים חדשניים, עוזרים לנו לנהל את ההוצאות, את המלאי, את הרכש וגם להוציא חשבוניות וקבלות באופן קבוע בכמה קליקים בלבד. מהיום לא צריך לבזבז על כך זמן יקר, אין צורך במיומנויות מחשב מיוחדות או בהבנה מעמיקה בתחום ראיית החשבון. 
 
הנהלת חשבונות דרך האינטרנט, כחלק מהפיתוחים החדישים והקדמה הטכנולוגית של השנים האחרונות, יכולה כאמור לספק מענה לבעלי עסקים בסדרי גודל שונים ובכל תחום. באמצעות האתר ניתן לבצע פעולות שונות בדיוק כמו אלו שמבצע רואה החשבון. הכלים שקיימים באתר קלים לזיהוי ולשימוש, הם מגוונים מאד ומותאמים באופן מלא לצרכיו של העסק. ניתן לעקוב אחר ההוצאות השוטפות, להוציא דוחות אחת לכמה חודשים או בהתאם לצורך ולהתנהל כלכלית באופן נכון, ובעיקר – ללא טעויות! מי שיש לו לקוחות מחו"ל יכול להוציא את החשבוניות בשפה האנגלית ולהציג בהן את הסכומים הנדרשים בהתאם לשערי המט"ח העדכניים. וגולת הכותרת – אין צורך בנייר! השימוש בתוכנת הנהלת חשבונות באמצעות אתר האינטרנט חוסך שימוש בנייר ומאפשר לשלוח חשבוניות, קבלות וגם הצעות מחיר, למשל, ישירות לתיבת הדואר של הלקוח או הספק. גם עסקים, שנעזרים באופן קבוע ברואה חשבון ומוציאים חשבוניות מודפסות, יכולים לבצע בקלי קלות את המעבר ולהיעזר בפיתוחים הטכנולוגיים החדשניים בתחום זה באופן מיידי.

לסיכום, לקדמה הטכנולוגית ישנם יתרונות רבים והיא תופסת חלק בלתי נפרד מחיינו ונדמה שבכל שנה מפתיעה אותנו מחדש. היא יכולה להקל על חיינו לא מעט, ומציעה לנו פתרונות בתחומים שונים, לרבות בתחום ראיית החשבון, שמקלים עלינו והופכים את התנהלותנו היומיומית, ובעיקר גם העסקית/המקצועית ליעילה הרבה יותר. היא שמה דגש רב מאד על מהירות, דיוק ואיכות, ואין בה מקום לטעויות. הקדמה הטכנולוגית מציעה לנו כיום מבחר של כלים טכנולוגיים חדשניים והופכת את עבודתנו לנכונה הרבה יותר. השימוש באתר ובתוכנת הנהלת החשבונות מאפשר גם גיבוי מלא של המידע ונעשה לצד רמת אבטחה גבוהה מאד. המערכות הלוקחות בכך חלק מוצפנות באופן מלא ומאפשרות שימוש חופשי ללא חשש.