חברת גוגל הפתיעה אתמול (שני) בהודעתה על הקמת חברה חדשה העונה לשם אלפבית. מה מפתיע בהודעה הזו? שאלפבית הולכת להיות חברת האם של גוגל. לארי פייג' וסרגיי ברין, המייסדים של גוגל, ינהלו את אלפבית ולגוגל, שמעתה תהיה חברת בת, ימונה מנכ"ל חדש: סונדאר פיצ'אי.
 
אבל למה?
 
אלפבית תאפשר ללארי פייג' וסרגיי ברין לעזוב את גוגל מבלי באמת לעזוב את גוגל. זה יאפשר להם להמשיך להיות הרוח הגבית של החברה ובו בעת להתפנות סוף סוף לעשות מהלכים חדשים מבלי להרתיע את המשקיעים (עזיבה של בעלים/מייסדים/מנכ"ל תמיד מרתיעה משקיעים).
 

אלפבית תאפשר ללארי פייג' וסרגיי ברין להתחיל באסטרטגיית התרחבות שתכלול מיזמים חדשים ורכישת חברות חדשות ללא הצורך לשייך הכל לגוגל. השיוך התמידי הזה מאוד הגביל את יכולת התנועה של החברה. לדוגמה, אלפבית תוכל לרכוש את טוויטר המתנדנדת מבלי שישר ישייכו את הרכישה הזו לגוגל.
 
אלפבית היא בעצם האנטי-תזה של מיקרוסופט: ההבנה שהחברה, גוגל, הגיע לאיזשהו שיא מבחינת מיצוי פוטנציאל של שם המותג ונדרש שינוי. אז במקום לעשות שינוי פנים-ארגוני, מעלים את הכל דרגה אחת למעלה וממציאים את עצמך מחדש.
 
השינוי הזה מעלה את לארי פייג' וסרגיי ברין לדרגה של אלים. מעבר לשליטה שלהם באחת מהחברות הדומיננטיות בעולם, הם יוכלו לעשות עכשיו מהלכים גדולים אף יותר ולא להיות מוגבלים על ידי החברה שהם עצמם בנו.

ואסיים בציטוט מפרסומת של אפל: "לכבוד המשוגעים, המנודים, המורדים, עושי הצרות, היתדות העגולות בחורים המרובעים. אלו שרואים דברים אחרת. הם לא מחבבים חוקים. ואין להם שום כבוד לסטטוס-קוו. אתם יכולים לצטט אותם, לחלוק עליהם, להאדיר אותם או להשמיץ אותם. הדבר היחידי שאינכם יכולים לעשות הוא להתעלם מהם. מכיוון שהם משנים דברים".

"הם דוחפים את המין האנושי קדימה. ובזמן שיש כאלו שיראו אותם כמשוגעים, אנחנו רואים גאונים. כי האנשים שהם משוגעים מספיק בשביל לחשוב שהם יכולים לשנות את העולם, הם אלו שעושים זאת". גאונות.

הכותב הוא מנהל מחלקת המדיה החברתית בחברת הפרסום דיגיטל moblin.