פייסבוק תאפשר גם בישראל להגדיר Legacy contact – איש קשר שיהיה אחראי לחשבון הפייסבוק של אנשים שנפטרו, לאחר מותם.



עד היום אפשרה הרשת החברתית הפופולרית להפוך את הדף של המנוח לעמוד זיכרון שבו היא הקפיאה את כל התכנים ואפשרה לחבריו לצפות אך ורק בפרופיל.



האפשרות לאיש קשר נפתחה לשימוש במדינות צפון אמריקה כבר בפברואר השנה ובמדינות באירופה בחודש יולי. כעת אפשר לקבל את השירות הזה גם בישראל, כשמילוי טופס הבקשה נעשה בשפה העברית, ובו נקרא הממונה "איש הקשר שלי לענייני הנצחה".



האפשרות הזאת מצטרפת כאמור לאפשרות שהציעה פייסבוק בעבר - להגדיר מראש את הפרופיל שלכם ככזה שיהפוך לעמוד זיכרון (Memorelized) לאחר מותכם. בעמוד זה יוכלו חבריו ומוקיריו של הנפטר לכתוב הודעות ולשתף תמונות וסרטונים כחלק מתהליך ההנצחה. המילה Remembering תופיע מעל השם שלכם בעמוד הפרופיל כדי להבהיר כי זהו אתר הנצחה.




הדף בפייסבוק המאפשר לבעלי פרופיל למנות מעתה איש קשר לענייני הנצחה. צילום: צילום מסך מפייסבוק


בשירות החדש יוכל איש הקשר האחראי לפרופיל לאחר המוות לכתוב פוסט זיכרון אחרון ולמסור בו פרטים על הלוויה או על השבעה, להגיב להצעות חברות ולעדכן את תמונת הפרופיל והקאבר. אפשר יהיה להוריד לקובץ את הפרופיל, וניתן גם לבקש את הסרתו המלאה מהרשת. בעל הפרופיל יוכל להגדיר לפני מותו מה יוכל איש הקשר שלו לשנות ולכתוב בפרופיל. אפשר להגדיר איש קשר כזה רק לבני 18 ומעלה.



לפי הגדרות פייסבוק, איש הקשר לא יוכל להיכנס ולהתנתק עם ססמה לחשבון של הנפטר, לשנות ולמחוק פוסטים קודמים ששותפו על הקיר שלו, לקרוא הודעות ששלח או שקיבל מאנשים ולהסיר חברים, כלומר, אי אפשר יהיה לתפעל את הפרופיל כפרופיל נוסף, אלא לבצע רק פונקציות בסיסיות בפעם האחרונה. יש לציין כי חברת גוגל מאפשרת למשתמש להגדיר מה יעשה עם החשבון שלו לאחר מותו כבר משנת 2013, וגם חברת טוויטר שינתה לאחרונה את המדיניות שלה ומאפשרת לקרובים של אנשים שהלכו לעולמם לבקש להסיר את החשבון של יקיריהם לצמיתות.



כדי להגדיר שהחשבון שלכם יוסר באופן מוחלט לאחר מותכם מהפייסבוק עליכם ללכת ל־Settings, לבחור באפשרות Security, ללחוץ על אפשרות Legacy Contact, אפשרות Edit, לבחור באפשרות Have your account permanently deleted.