שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, חושבת שבית ספר לעסקים אינו הכרחי או נחוץ לאנשים שרוצים לעבוד בתעשיית ההייטק, כך לפי פוסט שהתפרסם היום (חמישי) באתר השאלות והתשובות קוורה (Quora). בפוסט שנכתב על ידי פרופיל שהאתר אישר כזה של סנדברג, הסמנכ"לית השיבה לשאלה האם התואר השני שלה מהרווארד בניהול עסקים עזר לה, העניק לה יתרונות או אמינות מיוחדים. סנדברג השיבה כי היא קיבלה הרבה מבית הספר לעסקים של הרווארד ומהתואר השני שאותו סיימה ב-1995, אך לא היתה מוכנה להמליץ על התואר עבור כוכבי הטכנולוגיה הבאים של ארצות הברית.
"קיבלתי ערך רב מהחוויה שלי, אך תארים שניים אינם הכרחיים בפייסבוק ואני לא מאמינה שהם חשובים עבור עבודה בתעשיית ההייטק", כתבה סנדברג. עוד אמרה כי התואר השני שלה בעסקים עזר לה לקבל "חוש בסיסי של עסקים" שעשוי להיות לעזר "עבור אנשים בכל מיני סיטואציות", אבל שללה את הרעיון כי רקע אקדמי הוא מה שיעזור להתקדמות בחברת פייסבוק.

"תארים משניים לכישורים"

 "אני מאמינה, ואנחנו מאמינים בפייסבוק, שתארים הם תמיד משניים לכישורים. בהעסקה בפייסבוק אכפת לנו מה אנשים יכולים לבנות ולעשות", כתבה סנדברג. הצורך בתואר שני בעמק הסיליקון הוא נושא לוויכוח אינטנסיבי מזה שנים. פיטר ת'יל, שייסד את פיי-פאל, גם הביע דעה בעבר בדבר חוסר התועלת של בית ספר לעסקים עבור יזמים חדשים, לפעמים אפילו בעת שדיבר לקהלים של סטודנטים לתואר שני בעסקים. 
 

בכינוס של מועמדים לתואר שני במנהל עסקים בסן פרנסיסקו בשנה שעברה, ת'יל ציין כי בתי ספר לעסקים נוטים להפיק סטודנטים שמהמרים על חידושים רק לאחר שרעיונות אלה כבר עברו את שיאם. לדבריו, רוב הסטודנטים הללו לא היו בקשר עם עמק הסיליקון עד שנת 1999, בדיוק לפני התפוצצות בועת ההייטק.
מה צריך לעשות אם רוצים להיות סנדברג או ת'יל הבאים? באתר קוורה, סנדברג אף הציעה כי קריירה בהייטק היא לא זו שתתפוס את תשומת הלב של פייסבוק. "אנחנו לא מחפשים רקע ספציפי או מיומנות כאשר אנו שוכרים אנשים חדשים", כתבה. "כפי שחברי וסמנכ"ל "אינסטגרם" מארן לוין אומר, אנחנו שוכרים אתלטים ומאמנים אותם בהצלבה".