כינו אותי "מלך הנטוורקינג" למשך זמן רב יותר משאוכל לזכור. 

בשלב מסוים הרגשתי שזה עלבון, כיוון שכל כך הרבה אנשים חושבים שנטוורקינג היא מילה רעה. אבל מאוחר יותר הבנתי שזה פשוט משום שיותר מידי אנשים עושים את זה בצורה גרועה, ובכך נותנים לזה שם רע. 

לאחר שיחות אין ספור, נאומים, וסמינרים ללמד אנשים כיצד לשפר את הנטוורקינג, הנה תשע דרכים שאתה יכול לתרום בהם לשם הרע שהוא מקבל ברשת. 

1. אחד מעמודי התווך של רשתות היא היכולת ליצור קשרים עם ערך מוסף לאחרים, שמתחילה בהקדמת היכרות. הכוונה היא אמיתית והכרחית. הטעות מתחילה כאשר אתה שולח בצורה עיוורת את ההקדמה לשלושה מקומות שונים, כך שאתה ואיש השיחה המקורי שלך יודעים שהיא מגיעה, אבל הצד השלישי נמצא באפלה. 
אני מעדיף בהרבה לקחת את הצעד הנוסף של לטלפן או לשלוח דואר אלקטרוני לפני ביצוע היכרות, כדי לקבל את ההתרשמות מהצד השלישי. זה הופך את ההקדמה חלקה ויותר מכך, מוזמנת על ידי כל הצדדים.
2. הפולו -אפ הוא קריטי הן לשמור על המומנטום שימשיך מרגע שנעשתה ההיכרות, וגם לסגור את הלולאה לאחר מכן. הבעיה הגדולה ביותר היא שכאשר מישהו עושה היכרות עבורך, אתה אף פעם לא מיידע אותו מה קרה כתוצאה מההיכרות הזאת . זוהי דרך מהירה לאותת לאותו אדם שאתה לא מעריך את הזמן שלו, או את העובדה שהוא מינף את המוניטין שלו עם הצד השני. תעשה פולו-אפ מהיר כדי לשתף את מה שקרה, ולהגיד תודה. 

3. זה לא פלא שכשהיינו ילדים, ההורים שלנו היו כל כך מודאגים אם לא היינו מסתובבים עם "הילדים רעים". אתה זה החברה שאתה נמצא בה, גם על ידי  איך שאחרים תופסים את החברה. החדשות טובות הן, שאם אתה נמצא בחברה גדולה, אתה יכול לרכוב על המוניטין שלהם, כמו גם ללקט תכונות גדולות מהם. אבל כאשר אנחנו בחברה ענייה, היא מביאה אותנו להפחית את הדרך בה אחרים תופסים אותנו. 

4. אני מאמין כי 24 שעות עבודה הם הכמות המקסימלית של הזמן בו יש לך להתעדכן עם מישהו, לפני שנראה כאילו לא אכפת לך. כולנו עסוקים ונמשכים לכיוונים שונים. אך התשובה שלך יכולה להיות פשוטה כמו: "אני עמוס באי מיילים כרגע, אבל רוצה שתדע שראיתי את הבקשה שלך. אחזור אלייך במהירות האפשרית". 

5. אחת הסיבות שלנטוורקינג יש מוניטין רע כל כך, היא שיש כה הרבה אנשים הטוענים כי הם "מחוברים". כדאי להיות סקרן כשאתה כשאתה פוגש או מתחבר עם אנשים. שאל אותם שאלות בעלות משמעות ותקשיב באמת. ראה מה אתה יכול ללמוד והיכן אתה יכול למצוא נקודות חיבור. תמיד תשאל איך אתה יכול לעזור להם בדרך כלשהי, ולא עם ציפייה של מה תוכל לקבל בתמורה. 

6. זה לא נדיר לחשוב שהדרך היחידה להתקדם היא למצוא את עצמך ליד אנשים עם תארים מכובדים או כוח גדול. למרות שזה בסדר להתחבר עם אנשים כאלו, אל תשכח שיש ערך במפגש עם אנשים אנשים שנמצאים בכל כיוון שנמצאים בקריירה שבחרת: למטה, לרוחב ולמעלה. 

7. אתה ממעיט בערך של חבר ברשת: כאשר אתה פוגש מישהו, אתה לא פוגש רק אותו, אלא מאות אנשים. כפי שאפשר לראות מהרשת החברתית, לאנשים יש מאות, אם לא אלפי אנשי קשר. כאשר מישהו חזק יותר מהאחרים, תזכור במחשבה שהם שומרי השער לאנשים שהם מכירים, ושבעתיד הם יוכלו לעזור לכם להיפגש. אל תמחק מישהו בגלל שאתה לא מתחבר אליו.
 
8. אתה לא עושה את מה שהצהרת שתעשה: זהו שיעור זריז וזול איך ליצור אמינות. אם אתה בטוח שאתה הולך לבצע דבר מסוים, כמו לשלוח מייל ספציפי, עשה זאת. אם אתה אומר שתגיע לארוחה מסוימת או אירוע, תהיה שם - ותהיה שם בזמן.
 
9. "אני לא צריך רשת": כמי שמארח אירועים בשלוש ערים למאות אנשים שנמצאים בכל אירוע, לעיתים קרובות אני שומע את זה כאשר אני מחלק הזמנות. כאשר אתה אומר "אני לא צריך רשת", זה אומר שאתה לעולם לא תהיה זקוק לעזרתם של אחרים ולא שאתה רוצה לפגוש מישהו חדש כדי לעזור להם. 
 
רשת היא מילה יפה לבניית מערכת יחסים, אז אתה בעצם אומר שאתה מאושר לחיות עם המעגל שיצרת ושאתה לא רוצה להרוויח מפגשים עם אנשים חדשים (כפי שנכתב בנקודה החמישית). 
 
אם אתה רואה בעצמך חלק מהנקודות שעלו כאן, יש לך על מה לעבוד לקראת השנה החדשה.