אינסטגרם היא מהרשתות החברתיות הצומחות ביותר בעולם, וגם בישראל. ובכל זאת, סביר להניח שרובכם תופתעו כשתשמעו כמה גולשים עוקבים אחרי צעירים ישראלים שאיש לא שמע עליהם מחוץ לרשת.



טליה פרץ, למשל, היא מורה ליוגה שאחריה עוקבים 220 אלף איש. מריה דומרק, דוגמנית נאה בת 20 כבשה את לבבות 216 אלף העוקבים שלה. במרחק רב אחריהן ניתן למצוא את שני עמית, דוגמנית צעירה שמעלה תמונות שלה בשלל תלבושות ססגוניות, להנאת 106 אלף עוקבים, ואת נועה שני, שמתהדרת בתמונות חושפניות, שאחריהן עוקבים 97 אלף איש.



216 אלף עוקבים. עמוד האינסטגרם של מריה דומרק. צילום: אינסטגרם
216 אלף עוקבים. עמוד האינסטגרם של מריה דומרק. צילום: אינסטגרם



בגזרת הגברים מוביל השרירן אהוד מרציאנו עם 87 אלף עוקבים; לאון רפאלי, אח של, יש 84 אלף עוקבים; אחרי האמן לירן ורדיאל עוקבים 80 אלף איש ותולי קופ, אושיית הקהילה הגאה, מגיע ל־70 אלף עוקבים.



את הנתונים הללו מספקת חברת "לידרס" העוסקת בפרסום וניטור רשתות חברתיות. לדברי מנכ"ל החברה, ערן ניזרי, אינסטגרם היא קרקע מצוינת לאיתור משתתפים פוטנציאלים לתוכניות ריאליטי כמו "האח הגדול", "הישרדות" ואחרות.



בנוסף, את החשבונות והנתונים ניתן לפלח לפי קטגוריות, וכך למצוא את המובילים בתחומים שונים כמו ספורט או אופנה, ולהציע לחברות מסחריות לערוך שיתופי פעולה איתם.



נכון, הנתונים האלה נמוכים ביחס לשני מיליון העוקבים אחרי בר רפאלי ו־880 אלף שמתעניינים בתמונות שגל גדות מעלה לרשת החברתית, אך גם עם עשרות אלפי עוקבים אפשר לעשות קריירה בפרסום ובחסויות למוצרים שונים. מדובר בחשיפה רחבה עבור המפרסמים, לא פחות מפרסומת בטלוויזיה.