האם 2016 תהיה השנה שבה מסנג'ר (של פייסבוק) תומלך לאפליקציה האחת והיחידה? לפייסבוק יש תוכניות עתידיות עבור מסנג'ר (Messenger). לא סתם תוכניות, אלא תוכניות גדולות! הרשת החברתיתמתעתדת להשתמש בפלטפורמת המסרים של מסנג'ר כדי להפוך את השימוש באפליקציות אחרות לנחלת העבר. דוד מרכוס, סגן נשיא בתחום מוצרי המסרים בחברה, העלה פוסט בו ציין שלקראת סוף 2015 היו למעלה מ-800 מיליון משתמשים פעילים במסנג'ר, ביוני היו 700 מיליון משתמשים, ו-600 מיליון ביוני 2015, לעומת 500 מיליון בחודש מרץ 2014.



חברת המחקר והמדידה האמריקאית נילסן (Nielsen), העוסקת במדידת רייטינג בטלוויזיה ובאינטרנט בארצות הברית, מאשרת שהמספרים הללו אכן מצביעים על כך שמסנג'ר הייתה האפליקציה בעלת שיעור הצמיחה המהיר ביותר בארה"ב בשנת 2015.



מנתוני אנני דאטה (App Annie data), עולה כי מסנג'ר היא האפליקציה הפופולארית ביותר מבין כל אפליקציות הניידים (המשתמשים במערכת ההפעלה ios), והיא דורגה במקום השני אחרי פייסבוק. ספירת המשתמשים החודשית של מסנג'ר נושקת לזו של וואטסאפ (WhatsApp) עם 900 מיליון משתמשים. גם וואטסאפ היא אפליקציית מסרים בבעלותה של פייסבוק, ופופולארית מאוד, בעיקר בקרב משתמשים מחוץ לתחומי לארה"ב.



השימוש ההולך וגובר מיום ליום במסנג'ר גם אומר שפייסבוק צוברת את התאוצה הנחוצה לה על מנת להפוך את מסנג'ר לפלטפורמה הכי נגישה לאינטראקציות יומיומיות של הרבה מאוד אנשים. בניגוד לאפל או גוגל, פייסבוק לא סוחרת במערכת הפעלה משלה – מצב שהיה מעמיד את ענקי הטכנולוגיה בעמדה נחותה.



אבל לפייסבוק יש יתרון אחד ברור: היא המקום שבו כל כך הרבה אנשים מבלים את זמנם, הרבה יותר מאשר בכל אפליקציה אחרת. אפליקציית המסנג'ר מבצעת את רוב הפונקציות שקיימות במערכת הפעלה ניידת; וככל שמספר המשתמשים בפייסבוק שיאמצו את המסנג'ר יגדל, כך תוכל החברה לגבור על מתחרותיה מבלי להמציא מערכת הפעלה ניידת משלה.



המסנג'ר לא רק מנסה לתפוס את מקומן של הודעות ה-SMS מהאסכולה הישנה. אפשר להשתמש במסנג'ר כדי לחפש ולשתף מתנות בחנות המקוונת - Giphy, לעקוב אחר חבילות וקבלות; לשלוח כסף; ואפילו להזמין אובר ((Uber אפליקציה הזהה לגט טקסי. ואם אתם ברי מזל ומשתמשים בגרסת ביתא, תוכלו אפילו להשתמש בה כעוזרת וירטואלית (Siri-like virtual assistant).



מסנג'ר נעה בכיוון של מה שרבים מכנים כ"גביע הקדוש" של אפליקציות העברת הודעות – כמו Wechat הנמצאת בשימוש נרחב בסין ונחשבת ל"אפליקצייה של הכל".



פייסבוק מתכוונת לממש את החזון הזה למסנג'ר. מרקוס אומר שהחברה מקווה להפוך את מספרי הטלפון בשנה הקרובה ללא נחוצים. אחרי הכל, אם אתה יכול להשיג כל מה שאתה רוצה דרך המסנג'ר, למה צריך לעזוב פייסבוק? וזה בדיוק מה שפייסבוק רוצה.