קרוב ל-2,500  נשים מקבוצת הפייסבוק "מלכות הסריגה של אמא הודו" התאספו מכל העולם ב-31 לינואר כדי לשבור את שיא הגינס בקטגוריית השמיכה הסרוגה הגדולה ביותר בעולם. בסיום הפרויקט, גודלה של השמיכה הגדולה בעולם היה בסביבות 11,148 מטרים רבועים, המשתווה בגודלה לכמעט שני מגרשי כדורגל.
 
שמיכת הטלאים הורכבה מ-8,034 שמיכות שנעשו על ידי 2,472 חברות הקבוצה, מ-14 מדינות שונות בעולם. טווח הגילאים של החברות נע משש ל-85. חברות הקבוצה תקשרו לאורך כל התהליך דרך וואטסאפ ופייסבוק. ההוראה הבסיסית היתה לייצר שמיכה מרובעת, אבל כמה מהחברות ייצרו עיצובים משלהן. כל השמיכות נשלחו לצ'נאי, העיר הרביעית בגודלה בהודו, ושם נתפרו לרקמה אחת.
 
לאחר שהשיא החדש נקבע, נתרמו כל השמיכות הבודדות לנזקקים. השיא הקודם הוחזק על ידי קבוצה בדרום אפריקה שייצרה שמיכה בגודל של 3,377 מטרים מרובעים.

קבוצת הפייסבוק הנה יוזמה של תושבת  העיר צ'נאי, סבראשרי נטרג'ן, שהקימה אותה באוגוסט 2015, זאת במטרה ליצור קשר עם חובבות סריגה נלהבות ברחבי העולם. לדבריה, הפרויקט היה חיבור יפה בין רשתות המדיה החברתיות לבין קסמו של עולם הסריגה המסורתית. "כאשר יוצרים משהו בידיים יש תחושה של סיפוק וגאווה, עם זאת רק בזכות הטכנולוגיה הצלחנו להגיע לכל כך הרבה נשים אחרות שהצטרפו לפרויקט," כך אמרה.