נתונים שהגיעו מרשות הפשע הלאומית (NCA) בבריטניה מראים ש-184 מהאנשים שדיווחו כי נאנסו ב-2014, מדווחים שהדבר קרה עם מישהו שהכירו באינטרנט. מספר התלונות הקשורות למקרי אונס, כשההיכרות הראשונה נעשתה באתרי ההיכרויות, גדלו פי שישה במהלך חמש השנים האחרונות, זאת על פי המוסד המוביל בבריטניה למלחמה בפשע.  

המגמה של הקורבנות בהרבה מאוד מקרי אונס היא לא לדווח על המעשה, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר באנשים שנאנסו על ידי משהו שהכירו ברשת - הם לא נוטים להגיש תלונה. מכאן ניתן להעריך שמספרי התקיפה גבוהים בהרבה אולי אף פי עשרה, הזהירה רשות הפשע הלאומית בבריטניה.  
ראש המחלקה לניתוח פשעים חמורים ברשות הפשע הלאומית בבריטניה, שון סאטון, אמר: "חלק מהקמפיין שלנו הוא לעודד אנשים להגיש תלונה. המסר שלנו הוא שהמשטרה תיקח אותם ברצינות ותתייחס אליהם באהדה".


מלחמה קלה: אין טעם להיאבק באפליקציית "בליינדספוט"

"קשה מאוד לזהות אנס פוטנציאלי, כי הם יהיו משכנעים מאוד וישתמשו בכל דרך על מנת להקסים את הקורבן", הוסיף.למעלה מתשעה מיליון בריטים רשומים כחברים באתרי ההיכרויות שבמדינה, והרשות למלחמה בפשע מייעצת לכולם להיות ערניים ולהתנהל בזהירות באתרי ההיכרויות.  

עוד עולה כי כ-85% מקורבנות האונס על ידי זרים היו נשים, מתוכן - 42% היו בנות 20 עד 29, ו -24% בנות 40 עד 49. מנכ"ל איגוד ההיכרויות ברשת (ODA), ג'ורג' קיד, התומך בקמפיין, אמר: "תקיפה מינית או התעללות מינית לא מקובלת עלינו בכלל, ואפילו מקרה אחד הוא מקרה אחד יותר מידי". 
"הרשות למלחמה בפשע ואיגוד ההיכרויות ברשת עובדים יחדיו ובשיתוף פעולה על מנת למגר את התופעה ולהעביר את המסרים הנכונים לאנשים", הוא הוסיף. 

הידיעה מגיעה לאחר חקירה שחשפה עלייה גדולה מאוד במקרי האונס, פי שבעה, שלכאורה היו קשורות לאפליקציות ההיכרויות טינדר וגריינדר, בשלוש השנים האחרונות. טינדר טרם הגיבה על המידע.