זה קורה. כבר זה מגיע, החזיקו חזק. הנה הוא בא, נזר הבריאה שייצוק תוכן חדש לחיינו, שיהפוך אותנו למאושרים, לחכמים יותר, בריאים יותר, טובים יותר, נגישים, זמינים 24 שעות, ואולי אפילו ל־25. כי הדבר הזה הוא הוא הפלא החדש. כל העולם חיכה לו, אתם לא?



קבלו את הסמארטפון החדש של חברת אֶמו הסינית, שמייצרת... היי, אל תזלזלו, בסטנדרטים אמריקאים מוקפדים. ויש כמובן מעצב איטלקי ויועץ ישראלי, שאחראי על המוח שמאחורי השלמות הזאת. הדבר הזה הוא מה שיגרום לכם לגלות עומקים חדשים שלא ידעתם על קיומם בכיסכם, אז בואו, תחבו את היד לכיס, שלפו את הארנק ולכו על זה בכל הכוח. תראו לעולם למי יש יותר כבוד, למי יותר גדול.



איזו חגיגה. אבל - ויש אבל גדול - הפלא הזה, שמחזור חייו ארוך אך במעט ממחזור חייו של זבוב פירות, ילמד אתכם עוד כמה שיעורים בחיים. למשל, מהי צניחת ערך דרסטית, שהרי תוך שבועות ספורים תחבטו לעצמכם במצח ותשאלו את עצמכם: “מי היה הטמבל ששילם כל כך הרבה על המכשיר הזה, שעולה עכשיו הרבה פחות?”.



עוד תגלו מהו סף ריגוש הולך ועולה, כי המאסטרמיינדס האלה, שיושבים שם במשרדי חברת אמו, יצרנית הסלולר המתוחכמת, יודעים בדיוק איך לשכנע אותנו שזה ה־דבר. לצדם, מאחורי שולחן זעיר, יושב גמד קטן מהאגדות. זהו המומחה לריצה במעגלים אינסופיים, שהולכים וסוגרים עלינו. הגמד נועץ בכתפם את הקלשון, מחכך ידיו בהנאה, ומזכיר להם שני דברים: “אחד”, אומר להם הערמומי הקטן, “במכשיר המושלם הזה, שבני האדם ירוצו לקנות, הטילו מום. נניח, רמקול רגיש מדי. המום הזה יהפוך לסיבה של רוכשי המכשיר לרצות אחד בדיוק כמוהו, אבל קצת יותר מתקדם. כזה בלי המום המובנה”. “שניים”, אומר להם הגמד הקטן, “שננו שנון וחזור: הקפידו על כך שככל שהמכשיר מתוחכם ומתקדם יותר, כך תהיה תוחלת חייו קצרה יותר”.



ואז, כשנגיע הביתה אחרי שניפרד מסכומים בלתי הגיוניים עבור מכשיר שאמור לעזור לנו לשמור על קשר הדוק עם הקרובים אלינו ואהובינו, הילד ייגש אלינו, וכמו ב”בגדי המלך החדשים” יגיד את האמת בתמצית: “אמא ואבא, אי אפשר לתקשר איתכם. אתם כל הזמן תקועים עם הפרצוף שלכם במסך של החרא הזה”.


תתחדשו.