האם בקרוב תוכלו לאמת את הקניות שלכם בעזרת סלפי, במקום באמצעות סיסמה? ענקית הקמעונאות והטכנולוגיה אמזון מצטרפת למספר יוזמות גדולות בנושא, והגישה פטנט למערכת זיהוי פנים חדשנית. זאת לפי דיווח באתר חדשות הטכנולוגיה Re/code.

מערכת זיהוי הפנים החדשה תשתמש בשתי תמונות – הראשונה היא תמונת המשתמש הקבועה, והשנייה תיעשה בזמן אמת (זמן הרכישה). בשלב זה תתבקשו לחייך, לקרוץ או להטות את הראש ימינה ושמאלה, על מנת לוודא שאכן מדובר בפנים שלכם.
בעוד גישות אבטחה קונבנציונליות רבות מסתמכות על הזנת סיסמה לאימות פרטי המשתמש, האפשרות לגנוב אותן ולהתחזות למישהו אחר הפכה עם השנים לקלה יחסית ולכן נחשבת היום למיושנת ולא אפקטיבית. מחקרים מצאו כי-20% מהאנשים משתמשים בסיסמה אחת לכל דבר, בעוד ש-58% משתמשים במספר סיסמות מצומצם, עם וריאציות קטנות לחשבונות השונים.

אמזון היא לא החברה היחידה שבודקת את האפשרות לאישור תשלומי רכישות דרך תמונות סלפי. בקרב החברות הנוספות שבודקות את האפשרות נמצאת עליבאבא, חברת המסחר האלקטרוני הסינית, שמתנסה ברעיון החדשני.
 
חברת מאסטרקארד אישרה בחודש שעבר שימוש תמונות סלפי וטביעות אצבעות במקום סיסמות לאימות של חשבונות המשתמשים שלה בבריטניה. מערכות ההפעלה האחרונות של מייקרוסופט ואנדרויד מאפשרים לשתמש לפתוח את הטלפון בעזרת מבט ישיר למצלמה. 
על פי התחזית של מאסטרקארד, סביר להניח שתמונות הסלפי תחלפנה את הסיסמאות בצורה משמעותית בתוך חמש שנים. 
זה מצטרף לטרנד המרכזי האחר באבטחת מידע אישי- זיהוי ביומטרי, שמשמש בארנקים חכמים רבים כגון ה-Apple Pay וה-Android Pay.