תיירים ביפן יוכלו בקרוב להשתמש בטביעת אצבע לתשלום עבור רכישות ושירותים שונים. יפן החלה בניסיונות לבדיקת מערכת ביומטרית חדשה, שתאפשר לתיירים לשלם עבור סחורות באמצעות טביעות האצבעות שלהם, זאת על פי דיווח של העיתון היפני "The Yomiuri Shimbun".

ממשלת יפן מקווה שהמערכת החדשה תגרום לירידה בפשיעה, ותפחית את דאגת התיירים שנושאים כרטיסי אשראי או כסף מזומן באמתחתם. התיירים יוכלו להטביע את חותם טביעות אצבעותיהם, נתונים אישיים ומידע של כרטיסי האשראי שלהם בקיוסק המיועד לכך בשדה התעופה. כל המידע יאוחסן, וישמש את התיירים מאוחר יותר עבור תשלומים לבתי מלון ועבור רכישות בחנויות. התיירים יוכלו לבצע את כל הקניות שלהם, לעבור את הליכי הפטור ממס ולאמת את זהותם על ידי סריקה של שתי אצבעות בלבד.
 
השקת המערכת מתוכננת לקיץ הקרוב עם 300 חנויות שהותאמו למערכת, בתי מלון ומסעדות בכמה ממחוזותיה הפופולריים ביותר של יפן. ממשלת יפן מקווה שתכנית מערכת הזיהוי הביומטרית תצבור פופולאריות ותהפוך למערכת רגילה שתהיה בשימוש נרחב עד אולימפיאדת 2020 בטוקיו.  
 

הנתונים שייאספו מעסקות התיירים ישמשו גם לניתוח התנהגויות ואסטרטגיות תיירותיות תתואמנה בהתאם לנתונים שייאספו. בשנה שעברה, פארק השעשועים Huis Ten Bosch שבלב נגסאקי הפעיל המערכת תשלומים באמצעות טביעת אצבע. "המערכת התקבלה באהדה בקרב לקוחותינו, כולל אלו שבאו עם ילדים, כיוון שהיא חוסכת את הטרחה של הוצאת הארנקים", מסר דובר פארק השעשועים.