התפוח כבר לא גדול: ענקית הטכנולוגיה אפל דיווחה היום (רביעי) על מכירות של 50.56 מיליארד דולרים, זאת לעומת 58 מיליארד דולרים שגרפה בשנה שעברה. מדובר בירידה ראשונה במכירות של החברה מאז שנת 2003.



במהלך הרבעון האחרון מכרה אפל 51.2 מיליון מכשירי אייפון, גם כאן נרשמה ירידה לעומת הרבעון המקביל בשנת 2015 בו נמכרו 61.2 מיליון מכשירים. נקודת החולשה המשמעותית של אפל היא סין, שם צנחו המכירות ב-26 אחוזים. הירידות מיוחסות, בין היתר, להתחזקות הדולר.



בתוך כך, לאחר הפרסום על ירידה של 13 אחוזים בהכנסות, צנחו המניות של אפל בשמונה אחוזים עם סיום יום המסחר. ירידה זו מצטרפת לנתונים בשנה האחרונה המסכמים נפילה כוללת של 20 אחוזים בשווי מניות החברה. בתגובה אמר מנכ"ל אפל, טים קוק, כי "החברה הציגה נתונים טובים לנוכח הרוחות הנגדיות החזקות ברמת המאקרו".



טים קוק. צילום: רויטרס
טים קוק. צילום: רויטרס




זול, קטן וחזק


בחודש שעבר השיקה החברה את מכשיר האייפון החדש שלה, אייפון SE. לטענת החברה, המכשיר יעמוד בחזית הטכנולוגיה, הן בהיבטי חומרה והן בהיבטי תוכנה, אבל להבדיל מאחיו הגדולים מהדור השישי, הוא יהיה קטן במיוחד, רק עשרה סנטימטרים, וזול במיוחד.



המכשיר מכיל מעבד A9 64 ביט של אפל וגלאי תנועה, כמו כן יהיה אפשר להפעיל את "סירי", העוזרת הווירטואלית, בהפעלה קולית גם בעברית. גם המצלמה היא בחזית הטכנולוגיה ומצלמת ברזולוציית 12 מגה פיקסל. כל זאת באריזה קטנה של עשרה סנטימטרים בלבד. המכשיר יציג גם חיבור LTE, אינטרנט אלחוטי מהיר, סוללה חזקה יותר ושיפורים רבים אחרים. דגם העשרה סנטימטרים הקודם של אפל נמכר ביותר מ-30 מליון יחידות, ובאפל מצפים להצלחה דומה.