הוא הצליח לייצר מטבע עולמי חדש, שהפך להיות פופולרי מאוד ברשת, הסתיר את זהותו במשך שנים והפך לתופעה עולמית מוכרת ומרתקת מבלי שאף אחד נחשף אליו וידע כי הוא זה שעומד מאחורי הסנסציה שנקראת "ביטקוין". היום (שני) החליט ד"ר קרייג סטיבן רייט, לחשוף את עצמו ולתת את הפנים האמיתיות מאחורי המטבע ובעצם נתן את ההוכחה לכל מי שטען בעבר כי מדובר בו.



רייט, אזרח אוסטרלי, אשר כינה את עצמו בשם סטושי נקומוטו בעבר, ניסה בעבר לטשטש לחלוטין את זהותו, והציג מספר הוכחות לכלי התקשורת אליהם התראיין. הוא אושש חלק מהטענות שהופצו לפיהן הוא עומד מאחורי המטבע, סיפר כי ייצר אותו לפני חמש שנים, ואף ענה על השאלות הקשות שהופנו כלפיו. עוד סיפר על הפשיטה שנעשתה על ביתו על ידי הרשויות, שחיטטו בכל מקום אפשרי על מנת למצוא לכך עדויות. באותה הפשיטה דווח על מחשבים לא רגילים ועוצמתיים, שנמצאו בבית, והגיעו דרך סוכנים פדרליים



החקירה נגד ד"ר רייט העלתה כי יש לו מעורבות במספר חברות טכנולוגיה ומחשוב, ורייט עצמו חשף כי הוא נמצא כעת בתקופה לא פשוטה מול הרשויות במדינה שלו, כיוון שהן דורשות את חלקן במסים. הממשלה, אגב, מכחישה בתוקף את הדיווח לפיו הפשיטה לביתו היתה על מנת לחשוף את עניין המטבע.
 

"לא רציתי להיחשף, ואם זה היה תלוי בי, גם לא הייתי עושה זאת, אבל הממשלה טוענת כי אני חייב להם כסף על הרווחים מהמטבע, ואכן עורכי הדין שלי נמצאים במשא ומתן. אני מחכה שהממשלה תסיים את החקירה ושהעניין הזה יהיה מאחורי, על מנת שאוכל לחזור לחיי", סיכם.