מתחדשים: חברת י.ב.מ החליטה לשדרג את "ראשטראפאטי בהאבאן" - מקום מגוריו ומשרדיו של נשיא הודו, פרנב מוקהרג'י. החברה מתכננת לעשות במקום מהפך דיגיטלי באמצעות פתרונות חכמים שהמציאה. י.ב.מ תתמקד בניהול התשתיות והשירותים הקיימים באחוזה כשהיא תשים דגש על פתרונות לפסולת, אנרגיה, מים וביטחון שיהיו יעילים יותר.



האחוזה מתפרשת על פני 330 דונם כש"ראשטראפאטי בהאבאן" נחשב לאחד ממבני המגורים הגדולים והיוקרתיים של נשיא בעולם. המבנה נחנך בשנת 1929, יש בו 340 חדרים מפוארים ובעבר הוא היה ביתו של המשנה למלך הבריטי של הודו עד שנת 1947. כיום, מלבד הנשיא ההודי, גרים בו כ-5,000 תושבים ב-1,500 דירות.



האחוזה הנשיאותית תשודרג. צילום: Getty images
האחוזה הנשיאותית תשודרג. צילום: Getty images



האדריכל הבריטי אדווין לוטיינס, עיצב את המבנה שנחשב ליצירת מופת אדריכלית, אבל עד כה כאמור, יצירת הפאר נשארה מאחור מבחינה טכנולוגית. "המבנה יאמץ את הטכנולוגיה והפתרונות של י.ב.מ כדי שיהיה מוכן לעתיד", מסרו מהחברה.



נורות לד ידידותיות לסביבה ושימוש באנרגיה סולארית


לי.ב.מ יש מרכז תפעול חדש נייד ובאמצעותו היא תהפוך את האחוזה למבנה חכם. המרכז יאסוף, ינתח ויקיף את נתוני הזרימה ממיקומים רבים בתוך האחוזה כדי ששירותיה יהיו יותר יעילים. לדוגמא, כדי להפחית את צריכת החשמל הנוכחית של המבנה, מרכז התפעול כבר שולב עם מערכת החשמל והוא יביא לפיקוח על דפוסי הצריכה האופטימליים לניהול האנרגיה בצורה חכמה ויעילה. בנוסף, ב"ראשטראפאטי בהאבאן" יותקנו נורות לד ידידותיות לסביבה ומנורות המופעלות באופן סולארי על ידי אנרגיית השמש יפעילו את תאורת הרחוב.





במקום ניהול ידני של אספקת המים, י.ב.מ מיפתה את כל מקורות המים של האחוזה, כולל מאגרים תת קרקעיים, משאבות, צינורות ובארות צינור, כדי לפתור במהירות בעיות הקשורות למים וכדי לעקוב אחר תלונות בזמן אמת.



מודל המבנה החכם ישוכפל בקרוב בחלקים אחרים של הארץ: "האחוזה הנשיאותית החכמה היא מודל לשכפול אשר יכול להיות מופץ בחלקים אחרים של הארץ באמצעות סקטור ציבורי ופרטי ובאמצעות הפצת טכנולוגיות מתקדמות", אמר הנשיא מוקהרג'י והוסיף: "אנו נמצאים בתהליך של שכפול הניסוי ב"ראשטראפאטי בהאבאן" על ידי יישום והעברת הידע והמומחיות שלנו לחמישה כפרים במדינה".