פייסבוק שוב נוקטת צעד שמכעיס גולשים רבים. משתמשי פייסבוק בסלולר הופתעו לקבל בימים האחרונים הודעה כי אין ביכולתם לקבל ולשלוח הודעות מכיוון שאין להם את אפליקציית המסנג'ר שהחברה הוציאה. כרגע עדיין אפשר לקבל ולשלוח הודעות בעזרת עמוד הפייסבוק, אך בחודשים הקרובים אופציה זאת תחסם לחלוטין. הסיבה למהלך היא די ברורה - פייסבוק משקיעה מאמצים רבים באפליקציית המסרים שלה, והכניסה אליה אימוג'ים חדשים מתוך מטרה לחזק אותה לקראת הכנסת פרסומות לשיחות בין המשתמשים, אפשרות שהחברה דיברה עליה כבר בעבר.



אתר הטכנולוגיה הנחשב, טק קראנצ', פרסם במהלך חודש פברואר מסמך פנימי שהודלף, ובו נחשפו דיונים פנימיים על תכניתה של פייסבוק לאפשר לעסקים לשלוח פרסומות למשתמשי האפליקציה ולעודד עסקים לגרום ללקוחות לפנות אליהם לקראת המהלך.



מארק צוקרברג מתייחס לאפליקציית המסנג'ר, צילום: רויטרס
מארק צוקרברג מתייחס לאפליקציית המסנג'ר, צילום: רויטרס




פעולה זאת נועדה להפוך את אפליקציית המסרים הפופולרית לכלי נפוץ לצרכי שירות לקוחות. בתגובה לטענות על המסמך ענתה פייסבוק כי אינה מתייחסת לשמועות או השערות, אך מטרתו של מסנג'ר הוא להעניק "חוויה איכותית" עבור 800 מליון לקוחות, וכי היא מוודאת שאנשים לא יקבלו הודעות שאינם מעוניינים בהן.

בינתיים התגובות למהלך ברשת הישראלית אינן אוהדות במיוחד, כאשר משתמשים  התלוננו והביעו פליאה על המהלך האחרון ובאופן מעט אירוני הביעו את התסכול שלהם בפייסבוק: