ענקית המחשבים אפל הודיעה היום (חמישי) כי היא מגבירה את אמצעי האבטחה שלה בעקבות גילוי תוכנת ריגול "עוצמתית" שהתגלתה במערכת שלה. התכנה, כך מתברר, ריגלה לכאורה אחר אייפון השייך לאחמד מנסור, פעיל זכויות אדם בקהילה הבינלאומית באיחוד האמיריות. על פי הדיווחים, החברה "האשמה" שסיפקה את שירותי תוכנת הריגול הינה לא אחרת מהחברה הישראלית NSO, מהרצליה, שפיתחה מערכת המאפשרת לאתר מידע בכל מקום בעולם רק על בסיס מספר הנייד. בחברה הכחישו את הדיווחים וטענו כי מטרתה היחידה הינה "לחקור ולמנוע פשיעה וטרור".



מומחים המתמחים בניתוח מחשבים הסבירו כי תוכנת הריגול ניצלה שלוש נקודות חולשה שנמצאו באפל טרם שדרוג האבטחה על מנת להשתלט לחלוטין על מכשיר האייפון. בחברה הסבירו כי "גילינו את החולשה הזו אצלנו ומיידית תיקנו את הבעיה עם IOS 9.3.5". עוד הוסיפו בחברה כי הם "ממליצים ללקוחותינו תמיד להוריד את תוכנת ההפעלה העדכנית ביותר על מנת להגן על עצמם מפני סיכון של פרצות ביטחוניות".



בדיווחים בארה"ב נמסר כי תוכנת הריגול הספציפית שהתגלתה, "עלולה לסכן את פעילות האייפון בלחיצת מקש אחת. תעלול כה סמוי בעולם הריגול המקוון עד אשר גורם בעולם הריגול סיפר אשתקד כי הוא שילם מיליון דולר למתכנתים שמצאו דרך לעשות זאת", נמסר מחברת אבטחת המידע Citizen Lab.