בזמן שסמסונג מנסה להתמודד עם משבר ריקול מכשיר ה"נוט 7" שלה, המתחרה הגדולה אפל מתכוננת לטקס השקת מכשיר האייפון 7, שייערך ביום רביעי הקרוב בסן פרנסיסקו. חובבי האייפון יוכלו להזמין את המכשיר החדש כבר יומיים לאחר הצגתו הרשמית, כאשר המכירה תחל ככל הנראה ב־16 בספטמבר.



אף שבאופן מסורתי חברת אפל ידועה כזו ששומרת על סודיות מוחלטת בנוגע לשכלולים שיציע המכשיר החדש, השמועות שמתרוצצות זה זמן רב טוענות כי האייפון החדש יכלול בין היתר כמה עדכונים ובהם מצלמה משוכללת יותר, כפתור בית רגיש במיוחד, בדומה למסך מגע, מעבד A10 מהיר ביותר, מערכת הפעלה iOS 10.



האנליסט הנחשב מינג-צ'י קואו, מצליח לפזר מעט את הערפל שאופף את האייפון החדש, ובבלוג האישי שלו חשף מספר פרטים, ושם קצת קץ לשמועות לגבי המכשיר. האחסון של האייפון 7 יכלול כ-128 ג'יגה בייט (בהשוואה ל-64), וגם כ-256 ג'יגה בייט. אלו חדשות מצוינות, לאור העובדה שהמצלמה של האייפון תשתכלל ל-4K ולרזולוציה גבוהה מאוד בתמונות.

הוא יגיע גם במספר צבעים שינועו סביב כסף, זהב, שחור כהה, שחור פסנתר, זהב אדום. וגם האישור על כך שמדובר במצלמה כפולה, הגיע, אבל איתו גם הבשורה הלא ממש נעימה לפיו מחירו של האייפון 7 יעלה בכ-40 דולרים בעקבות העדשה האחורית של האייפון, שתגדיל את העלויות של אפל. העדשה תכלול כ-12 מגה פיקסלים.


שלושה דגמים חדשים


שמועות נוספות שרצות ברשתות החברתיות ובאתרי טכנולוגיה מדברות על מכשיר עמיד במים, רמקולים באיכות גבוהה יותר ואורך חיי סוללה גבוה במיוחד.


על פי חלק מהדיווחים, אפל מתכוונת כדרכה להפתיע, ומלבד שני הדגמים המתוכננים להשקה – אייפון 7 ואייפון 7 פלוס, תציג החברה טלפון שלישי בשם אייפון 7 פרו. תמונות שהודלפו בחודש יולי האחרון הציגו שלושה דגמים של הטלפון החדש, אבל גורמים באפל הכחישו וטענו כי רק שני דגמים חדשים יוצגו



ביום רביעי הקרוב, כאשר ישנה אפשרות כי דגם הפרו יוצג מאוחר יותר השנה. טווח המחירים של המכשיר החדש אמור על פי ההערכות לנוע בין 716־930 דולר ויכלול אפילו את האופציה לרכוש אייפון 7 מצופה זהב אמיתי במחיר של 4,995 דולר ועד הדגם היוקרתי ביותר תמורת 1.3 מיליון דולר.