התעשייה אווירית: נוכל לבנות לוויין חלופי לעמוס 6 תוך שנתיים

שר המדע כינס ישיבת חירום בעקבות פיצוץ הלוויין: "חייבים לחשוב על החלל במונחים אסטרטגים אזרחים וצבאיים". מנכ"ל היצרנית: "התייחסתי לדיווחים הראשוניים בזלזול"

נועם אמיר צילום: ללא
לוויין ישראלי במהלך הרכבתו בתעשייה האווירית
לוויין ישראלי במהלך הרכבתו בתעשייה האווירית | צילום: דוברות התעשייה האווירית
2
גלריה

ראשי התעשיות אמרו לשר כי ייצור של לוויין נוסף יימשך שנתיים, אולם יש לקדם את הנושא בממשלת ישראל לאחר שבשנים האחרונות הנושא ירד מסדר היום הלאומי למרות החשיבות של תעשיית לווייני התקשורת. במסיבת העיתונאים שקיים עם ראשי התעשיות, הבטיח אקוניס לקדם את הנושא. "כולנו צפינו בצער בסרטונים המתעדים את פיצוץ הטיל המשגר שעליו מורכב הלוויין 'עמוס 6'", אמר. לדבריו, "אנחנו חייבים לחשוב על החלל במונחים אסטרטגים אזרחים וצבאיים וכמנוע צמיחה של המשק הישראלי. אבדן הלוויין מדגיש את הצורך לפיתוח תוכנית מואצת בתחום החלל האזרחי. ביקשתי לזמן את ראשי התעשייה כדי לשמוע איך הם רואים את המצב ולשמוע הצעות ראשוניות איך מתקדמים הלאה".

עוד אמר שר המדע, כי המטרה העיקרית היא גיבוש תוכניות חלל בסיועה של מדינת ישראל, כדי לשמור על היתרונות הטכנולוגיים האדירים שיש לתעשיות החלל הישראליות. "תעשיית החלל הישראלי היא מפוארת ותישאר מפוארת. אנחנו נדאג לחזק את מעמדה", סיכם אקוניס.

"נדאג לחזק את מעמדה של תעשיית החלל הישראלית", אקוניס. צילום: פלאש 90
"נדאג לחזק את מעמדה של תעשיית החלל הישראלית", אקוניס. צילום: פלאש 90 | "נדאג לחזק את מעמדה של תעשיית החלל הישראלית", אקוניס. צילום: פלאש 90

יצויין כי התעשייה האווירית מחזיקה בפוליסת ביטוח המכסה את כל הסיכונים ללוויין במשלוח ובאתר השיגור. להערכת החברה, בהתאם לתנאי הפוליסה, היא זכאית לשיפוי ביטוחי מלא והיא פועלת מול הגורמים המבטחים לקבלת השיפוי הביטוחי, דבר שימזער את התוצאה הטראגית לפחות מבחינה כלכלית.

וייס הבהיר כי ביכולתה של החברה להרכיב לוויין חלופי בתוך שנתיים מהיום וזאת במקביל לפיתוח והרכבת לוויין מתקדם יותר "עמוס 7". וייס סיפר, כי "אנחנו עצרנו את הפרויקט בשנת 2015 כך שיש לנו כיום את התשתית, התכניות ואת הציוד ברמה הבסיסית שמאפשרים לנו לבנות לוויין חדש ולא מהשלב ההתחלתי שלו.

המנכ"ל סיפר כי תחילה, עם הגעת הדיווחים לא האמין שהלוויין התפוצץ באתר השיגור: "התייחסתי לדיווחים הראשוניים בזלזול, אבל כשהבנתי את גודל האירוע עזבתי הכל. זה אירוע חריג מאוד בתעשיית החלל. מדובר באירוע מאוד טראומטי ואין מילים אחרות לתאר את זה".

תגיות:
התעשייה האווירית
/
אופיר אקוניס
/
עמוס 6
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף