נסו לדמיין את החיים בלי גוגל. "בדוק את זה במנוע חיפוש" במקום – "גגל את זה", "חיפשתי את זה ברשת האינטרנט" במקום – "גיגלתי", מנוע חיפוש שהפך למילה בינלאומית, שהפכה לחלק מאוד משמעותי מהשפה היומיומית שלנו, ולמעשה, שינה את חיינו. נסו לדמיין את החיים בלי גוגל. אי אפשר. נדמה לעיתים שגוגל הוא הפתרון לכל תהיותינו בחיים הללו. לא בטוח איפה אפשר לקנות את המשחק שהילד מתעקש שהוא חייב, ועכשיו? שאל את גוגל. לא סגורה לגבי תאריכי חופשות החגים? גוגל יענה לך. לא בטוחים לגבי שעות הפעילות של הקניון הקרוב למקום מגוריכם? סמכו על גוגל, הוא יודע. 





גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר ברשת. מאות מיליונים מבקרים בו בכל יום בכל רחבי העולם, וכשלושה מיליארד בקשות חיפוש נשלחות דרכו ביום אחד. הפלא המדהים הזה שוחרר לאוויר העולם ממש היום ב-1997, שהוקם על ידי לארי פייג' וסרגיי ברין, דוקטורנטים למדעי המחשב מאוניברסיטת סטנפורד. שמו הראשוני של האלגוריתם שכולנו מכירים היום כגוגל היה PageRank. חבר לעבודה של פייג' הציע לשנות את השם ל-גוגולפלקס – מספר המורכב מהספרה 1, ואחריה המון אפסים. פייג' הציע לקצר את השם ל-גוגול, אך האחרון היה תפוס, וכך נולד מנוע החיפוש גוגל.



על אף שהציבור החל להשתמש בגוגל רק ב-2001, 1997 הייתה השנה שבה נולד מנוע החיפוש המהפכני, שיחגוג בשנה הבאה 20 שנות פעילות. מישהו יכול לדמיין חיים בלעדיו?  לא רק תחום הטכנולוגיה שגשג בשנה הזו, גם במוזיקה הישראלית יצאו שירים לא רעים בכלל! ברוח הניינטיז – eco99fm מזמינים אתכם להאזין לכל השירים הכי גדולים שיצאו כאן אצלנו ב-1997.