ההתרגשות בשיאה: מכשיר האייפון 7 יצא היום (שישי) לחנויות במדינות נבחרות ברחבי העולם וההיסטריה כבר בעיצומה. כדי להיערך כראוי להתלהבות הגדולה, חנויות אפל פתחו את שעריהן מוקדם יותר מהרגיל. תגבור סופק לנקודות המכירה על מנת לענות לדרישותיהם של הלקוחות המסורים שממתינים בקוצר רוח לאחוז במכשיר הנחשק.



התקהלות נרשמה מחוץ לחנויות בלונדון, שם המתינו רבים בתור. ללקוחות המכורים צפויה אכזבה, מפני שלאפל לא נותרו מכשירים מדגם אייפון 7 בצבע שחור מבריק "Jet Black" בשל הביקוש הגבוה למוצר. צוות החנות בלונדון קיבל הוראה לספק את המכשיר רק לאלו שהזמינו מראש.





בזכות הבדלי השעות אזרחי אוסטרליה היו הראשונים שקיבלו את הזדמנות לרכוש את המוצר. עם זאת הלקוחות האוסטרלים התאכזבו לגלות כי אין באפשרותם לקנות אייפון 7 פלוס בעל מסך גדול יותר, מכיוון שהוא נמכר רק למי שהזמין אותו מראש בגלל מלאי מוגבל.

גם בדרזדן שבגרמניה רבים הצטופפו מחוץ לחנויות כדי לרכוש את המכשירים החדשים. לקוחות רבים הגיעו מפולין כשכולם שאפו להיות בין הראשונים שיתהדרו המכשיר החדש. אחת הסיבות המרכזיות שהתורים הצטמצמו היא העובדה שאפל אפשרה לראשונה ללקוחות להזמין הביתה את המכשיר. לכן, המראות של תורים אימתניים שזכורים ממכירות בעבר, לא חזרו על עצמם.

אפל נושאת כעת את עיניה להשקת המכשירים. לגבי השנה הנוכחית מכירות החברה חוו צניחה של 15 אחוזים. מומחים בשוק הסלולרי מעריכים שאפל לא תצליח להגיע לנתוני המכירות של השנה הקודמת שעמדו על 74.8 מיליון אייפונים שנמכרו בעונת החגים הקודמת. אבל לא הכל רע בממלכת אפל. הדרישה הגבוהה מהמצופה הביאה לעליה חדה במניית החברה - 4% שלשום ו-8% מתחילת השבוע.

אייפון 7. צילום: טוויטר
אייפון 7. צילום: טוויטר