פרצת אבטחה בשרתים של קוריאה הצפונית הסירה את ענן הסודיות מעל רשת האינטרנט שלה וגילתה לעולם שבמדינה פועלים רק 28 אתרים. תקלה גרמה לכך שכל 28 האתרים הממשלתיים בעלי סיומת kp., נגלו לעיני העולם. ככל הנראה, אחד השרתים עבר סידור תצורה מחדש וגרם לכך שאנשים מחוץ למדינה יוכלו לצפות בהם. 



אתר צפון קוריאני. צילום מסך
אתר צפון קוריאני. צילום מסך



מידע על הפרצה פורסם באתר GitHub, וחשף קישורים לאתרים צפון קוריאניים שנראים כמעוצבים בצורה בסיסית ביותר, בהם אתר החדשות המרכזי, דף תיירות ממשלתי ואתר למתכונים. אתר נוסף, friend.com.kp, הוא רשת חברתית. עם זאת, נראה כי רבים מהאתרים כבר לא פעילים.



אתר סוכנות הידיעות הממשלתית, למשל, נוהג לפרסם רק ידיעות ותמונות חיוביות אודות מנהיג המדינה, קים ג'ונג און. בעבר כבר סופר רבות כיצד המדינה מסלפת תוצאות של משחקי כדורגל ומספרת לאזרחיה שנבחרתם ניצחה בתוצאות אסטרונומיות, למרות שבפועל היא הפסידה. 



אתר צפון קוריאני. צילם מסך
אתר צפון קוריאני. צילם מסך



כאמור, מעט מאד ידוע על הרגלי האינטרנט במדינה המסוגרת, שממשלתה לא מאפשרת לאזרחיה לטייל בעולם ללא אישור מפורש. התקרית מאפשרת הצצה למידע המוגבל אליו חשופים אזרחי המדינה. במדינה קיימת רשת נוספת - פרטית - בשם קוואנגמיונג, אולם מהמידע שנחשף לא התגלו עליה פרטים.



אתר צפון קוריאני. צילום מסך
אתר צפון קוריאני. צילום מסך