ענקית הטכנולוגיה גוגל הבהירה אמש כי היא מתכוונת למלא תפקיד מרכזי בשוק הסמארטפונים העולמי כאשר חשפה את דגמי פיקסל החדשים שלה, שאמורים להוות תחרות לאייפון של אפל ולגלקסי של סמסונג. באירוע מתוקשר בסן פרנסיסקו הציגו בכירי גוגל את הליין החדש של הטלפונים החכמים – עם הדגמים הראשונים פיקסל ופיקסל XL - שיחליף את דגמי נקסוס שיצאו לראשונה לפני שש שנים ולא זכו להצלחה כבירה. "עבורנו, השם 'פיקסל' תמיד ייצג את הטוב שבחומרה ובתוכנה שמעוצבות על ידי גוגל", אמר האחראי על ראש חטיבת החומרה בחברת הענק, ריק אוסטרלו. "אני באמת אוהב איך שהטלפון הזה נראה ומרגיש".



דגם הפיקסל מגיע עם מסך של חמישה אינצ'ים, בעוד דגם ה־XL הוא עם מסך של 5.5 אינצ'ים, כאשר מעבר לכך המאפיינים שלהם זהים. המעבד שלהם הוא סנאפדראגון 821 של קוואלקום והם מבוססים על מערכת ההפעלה החדשה של גוגל, אנדרואיד נוגט 7.1. בגוגל גם ציינו כי טעינה של 15 דקות בלבד אמורה להספיק לשבע שעות פעילות רצופות של המכשיר.



שני הדגמים החדשים יגיעו עם זיכרון מובנה של 4 ג'יגבייט ואחסון של 32 או 128 ג'יגבייט, כאשר בגוגל הבטיחו "אחסון בלתי מוגבל לכל הצילומים והסרטונים שלכם. אִמרו שלום להודעות של 'האחסון מלא'", הוסיפו, תוך עקיצה לעבר אפל. בניגוד לאייפון 7 החדש, שני המכשירים של גוגל עדיין כוללים שקע לאוזניות.


גולת הכותרת של הסמארטפונים החדשים היא המצלמה האחורית, שכוללת חיישן של 12.3 מגה־פיקסל. בגוגל הכריזו כי המצלמה תאפשר למשתמשים "לצלם תמונות מבריקות באור נמוך, באור בהיר ובכל אור" וכי היא קיבלה את הציונים הגבוהים ביותר במבדקים אובייקטיביים. "זו לא רק מצלמת הסמארטפון הטובה ביותר שייצרנו אי פעם", הבהירו אנשי החברה. "זו מצלמת הסמארטפון הטובה ביותר שיוצרה אי פעם".



הסמארטפונים החדשים גם יכילו את מערכת הסיוע החדשה גוגל אסיסטנס. "אפשר לדבר איתה, אפשר לשאול אותה שאלות שונות, והיא תספק התנסות מתמשכת וגם תספק מידע כאשר היא חושבת שזה רלוונטי", אמר מנהל המוצר, ג'יימס נוגנט.



שני הדגמים יגיעו בצבעי שחור, כחול וכסף. החברה הודיעה כי מכירות מוקדמות של המכשירים החלו בארצות הברית, בקנדה ובאוסטרליה באמצעות החנות המקוונת של גוגל. המחיר של דגם החמישה אינצ'ים יעמוד על 649 דולר, בעוד המחיר הבסיסי של הפיקסל XL יהיה 769 דולר.



הטלפונים החכמים גם יהיו הראשונים שיותאמו למתקן המציאות המדומה (VR) החדש של גוגל, דיידרים ויו, שנועד להתחרות במכשיר דומה של סמסונג. הדיידרים ויו והשלט שלו יאפשרו למשתמשים לצפות בסרטוני יוטיוב או בסרטים תוך תחושה של קולנוע אמיתי או לשחק משחקי מחשב של מציאות מדומה.


במהלך האירוע גם הוצג הגוגל הום, שנחשף לראשונה במאי האחרון. מדובר ברמקול ביתי קטן שמצויד במיקרופונים שנועדו להגיב להוראות קוליות, וניתן לשלוט באמצעותו במכשירי סמארטפון אחרים, להשמיע מוזיקה ולקבל גישה לחיפוש הקולי במנוע החיפוש הפופולרי.



במערכת שולב גם הגוגל אסיסטנט, שאמור להפוך את המתקן המתקדם למכשיר בינה מלאכותית שתסייע למשתמשים במשימות שונות בבית. "החזון ארוך הטווח הוא שהאסיסטנט יהיה זמין בכל זמן שתצטרכו אותו, לא רק בטלפון", הסביר מנהל המוצר, גאמי הפטסטיינסון. "בבית שלכם, במכונית שלכם, בכל מקום".