מנהל רשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה יואל פלדשו החליט היום (ראשון) לאמץ את הוראת החירום של רשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית ולאסור על הנוסעים לעלות לטיסות עם מכשיר טלפון מסוג סמסונג גלקסי נוט 7. רשויות התעופה בארצות הברית אסרו רק בשבוע שעבר על ציבור הנוסעים לעלות לטיסה עם המכשיר הטלפון, זאת לאחר הודעת החברה כי מכשירים ניידים מסוג זה אינם בטוחים ועלולים להתלקח בכל רגע. ההנחיה הישראלית נכנסה לתוקף החל מאתמול בשעה 12:00 בצהרים.  



רק ביום שלישי האחרון קראה חברת סמסונג הקוריאנית לכל המחזיקים במכשיר נוט 7 מתוצרתה, גם אלו שקיבלו מהחברה מכשיר חלופי, לכבותו בשל סכנת התבערה. מהלך זה הגיע יממה בלבד לאחר שהחברה הודיעה על השהיית ייצור המכשיר. בהודעה מטעם החברה נאמר כי סמסונג מבקשת "מכל חברות התקשורת והחנויות בעולם להפסיק למכור את המכשיר כל עוד החקירה בעניין התקלה נמשכת", וביקשה כי "לקוחות אשר בבעלותם מכשיר נוט 7, המקורי או החלופי, כבו את הטלפון ואל תשתמשו בו".

אסור לשימוש בטיסות. גלקסי נוט 7. צילום: רויטרס


מטוס פונה בגלל מכשיר שהעלה עשן

בתחילת ספטמבר הודיעה סמסונג על קריאה לריקול - של 2.5 מיליון מכשירים מסוג זה בעשרה שווקים, כולל ארצות הברית, בגלל בעיה בסוללות שגרמה למספר מכשירים מהדגם להתלקח. ללקוחות שהחזירו את המכשירים ניתן טלפון חלופי אשר נטען כי הבעיה בהם תוקנה, אך בשבוע שעבר הטענה התבררה כשגויה, לאחר שמטוס של חברת תעופה אמריקאית פונה מנוסעיו בגלל טלפון נוט 7 חלופי שהחל להעלות עשן.

לאור אירועים אלו, שתי ספקיות סלולר אמריקאיות גדולות - AT&T ו-T-mobile הפסיקו למכור ולהחליף את המכשיר. AT&T מסרה כי היא מפסיקה את החלפת המכשירים בגלל דיווחים על אש שפרצה במכשירים החלופיים, שסמסונג אמרה כי הם בטוחים לשימוש. T-mobile אמרה כי תפסיק את המכירות כל עוד החברה הקוריאנית בודקת את "הדיווחים הרבים על בעיות" במכשיר הדגל שלה.